Den forrige ejer har, som jeg ser det, installeret både gulvvarme + radiator i badeværelset - med
ENS fremløbsventiler/fremløbstermostater på både
fremløb til radiator og
returløb fra gulvvarme.
Placering og model-type giver ikke den bedste mulighed for regulering af den lune gulv.
Hvad vil være den bedste løsning for bedre styring af gulvvarmen - ud fra både en økonomisk og komfortmæssig betragtning;
- Gøre ingenting - og lade tingene være som de er..?
- montere fremløbs-termostat m/fjernføler..?
- Hvis muligt - montere en retur-termostat på fremløbsventilen... ( for jeg gætter på, at der ER tale om en fremløbsventil). Er det overhovedet muligt at 'blande' de to produkter?
- Andet..?
Lidt billede-dokumentation er vedlagt.
Jeg er udmærket klar over, at hidkald af VVS'er med aftapning af vand og montering af returventil + tilhørende returtermostat vil være den ideelle løsning - derfor må den økonomiske betragtning også gerne indgå i et evt. svar...