Bedre styring af gulvvarme i badeværelset...?

Den forrige ejer har, som jeg ser det, installeret både gulvvarme + radiator i badeværelset - med ENS fremløbsventiler/fremløbstermostater på både fremløb til radiator og returløb fra gulvvarme.

Placering og model-type giver ikke den bedste mulighed for regulering af den lune gulv.

Hvad vil være den bedste løsning for bedre styring af gulvvarmen - ud fra både en økonomisk og komfortmæssig betragtning;
  1. Gøre ingenting - og lade tingene være som de er..?
  2. montere fremløbs-termostat m/fjernføler..?
  3. Hvis muligt - montere en retur-termostat på fremløbsventilen... ( for jeg gætter på, at der ER tale om en fremløbsventil). Er det overhovedet muligt at 'blande' de to produkter?
  4. Andet..?
Lidt billede-dokumentation er vedlagt.

Jeg er udmærket klar over, at hidkald af VVS'er med aftapning af vand og montering af returventil + tilhørende returtermostat vil være den ideelle løsning - derfor må den økonomiske betragtning også gerne indgå i et evt. svar...  

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis