Tørretumbler IGNIS 200

For enden af hvert ben på varmelegemet sidder en termostat eller en overkogssikring.
hvorfor er der to? den ene er defekt. Er der nogen der ved hvilke grader termostaten skal slå fra ved.
jeg er nødt til at købe en uoriginal da de ikke bliver lavet mere.
mvh Jørn
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder mere som en start/stop termostat og en overhednings sikring

Der er flere firmaer der sælger reservedele til hårde hvidevarer, forsøg at google lidt på nettet, så finder du hurtigt et par hjemmesider/butikker.

 

Steensen tak for svar
jeg har prøvet nettoparts, de siger at leverandøren har oplyst at de ikke produceres mere, og jeg har heller ikke kunne finde dem hos Quickparts.dk eller Reparts.dk eller Støvsugerposen.dk eller Hvidevaredele.dk.
På de hjemmesider har været vist termostater/overhedningssikringer til andre maskiner som måske kunne bruges og hos rs-components kan man også få dem til en meget billigere pris end div. reservedelsforhandlere sælger dem til.
mit spørgsmål er så hvilke temperaturer skal start/stop termostaten arbejde ved og overkogningssikringen er dt også ved en temperatur?
mvh Jørn
Jamen så må du igang med at nærstuderer de to temp. switche, se om du kan finde et mærke og et model nummer, og så ellers igang med søgeriet på nettet, der står nogle gange hvad de konkret har af settings.

Alternativt kunne du evt. smide 3-5000kr efter en ny tumbler med varmepumpe, hvilken er billigere i drift end en med varme legemer.

 

den ene er en temp føler og den anden er en termosikring .Den du har der er brudt er sikkert termosikringen .De plejer at ligge på ca 150-160 grader
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis