Videoer og websider til gør det selv?

Hej Kære gør det selv hobbyister og håndværkere.

Hvilke videoer, bøger, hjemmesider følger i / anbefaler i inden for almen handyman arbejde som fx at reparere ting i lejligheden, bygge ting i træ,lære at bruge værktøjer.

Jeg er indforstået med at praktisk erfaring er vejen frem, men syntes jeg får en del ud af at kende lidt tricks og og viden om hvordan træ fx opførere sig, hvilke typer skruer der findes, hvad de bruges til osv istedet for at opfinde den dybe skål igen. Hvilke materialer bruger i til dette?

Jeg er fra aarhus og overvejer: Hvor ville være et godt sted at starte med at lære basic handyman skills? Hjælpe folk med at sætte lamper op fx? Tage ned på et træværksted og prøve små projekter som at bygge en kasse med hængsler osv?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for anbefalingerne! :D  Det er ret vildt hvor meget de gør ud af deres videoer, det er ret go undervisnings materiale :)

Jeg anbefaler også selv ham her
https://www.youtube.com/watch?v=1GiYrFyNVUU
Prøv at søge på Youtube på navne som:
April Wilkerson .Hun laver mange projekter til byggeri, men også småting.
Marius Hornberger.. Laver mange dreje ting og værktøjs relaterede ting.
Pask Makes. Har en fantastisk serie hvor han udelukkende bruger scrapwood.
Paul Sellers. En guru indenfor alt håndværktøj, han kan lære dig alt om det.
Jay Bates. Laver alverdens ting i træ, og går virkelig i dybden (nogle vil mene for dybt) med forklaringer.
Fishers Shop. Her er det sjovt, men seriøst samtidigt.
WoodWorkWeb. Gode forklaringer, små tips og triks og små projekter.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Som min gamle lærermester sagde: "Tingene skal ses med fingrerne".

Kast dig ud i projekterne, og lær undervejs. Spørg også erfarne håndværkere. Interettet er udmærket til at få overblik og inspiration, men det erstatter aldrig praktisk erfaring. Selv fejltagelser er nødvendige for at mestre teknikkerne.

... og husk også: "Øvelse gør mester".
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis