Ujævn mur under rem.

Ved udskiftning af vores tag og rem på huset fra 1874, er murstensvæggen lidt ujævn,, således at der er lidt luft nogle steder mellem rem og mur. Har I nogle forslag til udbedring? Har selv tænkt på små masonitstykker, man kan prøve at få ind under remmen.
Er der måske et materiale, der kan påføres, og måske også udvider sig, mens det samtidig kan bære noget vægt?
Har I kloge hoveder nogle indspark?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo lidt an på hvor meget mellemrum det drejer sig om men jeg ville nok bare fylde ud med mørtel, sådan var det sikkert også lavet oprindeligt. Men hvis det er større mellemrum ville jeg nok lægge nogle kiler ind og give dem lidt montagelim så de ikke flytter sig over tid.
Tak for svar begge to. Jeg var bare bekymret for vægten og trykket på visse dele af muren, hvis f.eks 1-1,5 m et sted på  muren, var 1-2 mm under resten af muren. Om trykket kunne give revner i murværket, lige ved siden af dette gab. Taget er et let tag(ståltag).
Jeg har en rem på 75 x 150. Så lidt svært at få kiler ind hele vejen på tværs af remmen, så understøtningen er med hele vejen på tværs af remmen på det omtalte stykke mur på 1-1,5 m.
Fugeskum har jeg hørt kan trykke hårdt ved udfyldning ved vinduer og døre. Har bare tænkt tanken om en klemt spids ved sugeskum, om det var muligt at få ind i revnen. Det er bare dette med vægten, men skummet  er selvfølgelig bedre end ingenting.
Har I en kommentar til dette?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis