Hvad er det der sidder på mine kirseærblade

Er på alle bladene, har været der siden starten af sommeren. Det gav røde pletter på oversiden, så jeg har haft glæde af efterårets flotte farver hele sommeren.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Knoppen ligner en galde. Altså et æg lagt af galde hveps og som så udvikler sig der. Lidt mærkelig at det er alle blade.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Rettelse, det er et pæretræ. Var vist lidt distræt. Der skal googles pæregitterrust. Og det var det, ligner fuldstændig. Der står at Clara Friijs  er en af de mest modtagelige. Det er netop sådan et træ. Æv, og tak.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Med oplysningen om at det er et pæretræ giver gitterrust mening. Hvis du vil af med det, skal du checke om der er enebær i nærheden. Det er nemlig vinterværten for pærerust.

Annonce
Så godt det med enebær, jeg aner ikke hvad naboerne har i deres haver. Det er et gammelt kvarter jeg bor i så det kan sagtens være muligt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det var så lidt. Skal man sige noget godt om pæregitterrust, så er det at den ikke slår pæretræet ihjel eller gør større skade. Det ser "bare" grimt ud. Mig bekendt er der ingen resistente sorter så du skal ikke ærge dig over at have plantet en Clara Friijs. Pæregitterrust er vistnok et tiltagende problem, men man ved ikke rigtigt hvorfor. Det kan være en ny stamme af svampen, klimaet eller andet. Ene er vintervært, som I er inde på. Det gælder ikke bare den "rigtige" ene, men også forskellige andre arter af samme slægt. Bl.a. sevenbom, som tidligere var meget populær i forhaverne og stadig ofte ses i ældre kvarterer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis