Installation af AEG vaskemaskine

Hejsa!
Mig og min kæreste er netop flyttet i et rækkehus, og skal have installeret vores ny købte vaskemaskine.
Vi har styr på det meste, men er i tvivl om afløbsslangen.
Der er nemlig et ”hul” ind i væggen, hvor vi tænker, at den skal stoppes ind.
Der kommer dog hurtigt et lodret knæk ned af inde i hullet, og vi kan ikke stoppe slangen derned pga. en gummi ring/kant der sidder for enden af slangen.
Derfor er vi nervøse for enten at skærer i den, så den kan stoppes ned, eller bare mase til og håbe, at den kommer derned.
Kanten på hullet er af hård plast, så vi vil ikke kunne spænde den rundt om slangen, således den kan holdes fast der.
Hvad skal man gøre her???
Håber i forstår problemstillingen J

Se vedhæftet billedere af det:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slangens gummi ende/ring kan i godt skærer af, men så bliver det svært at få den spændt på en afløbs tud hvis i tager den med når i flytter.

Men ellers er det ellers bare at "mase til"

Sidste alternativ er at få enVVS'er på besøg til at lave en forlængelse af afløbet med en vandlås.

 

Hvor fører røret i væggen hen? Ned til en vandlås allerede (så giver det ikke så meget mening at sætte én mere på).

Hvilken type rør er det der kommer ud af væggen. Er det et gråt PVC rør (læg evt et nærbillede op + billede fra siden). Hvis det er et alm PCV rør kan I let selv købe en forlængelse og en reduktion sådan at I kan få spændt afløbsslangen fast. At mase den ned ville jeg være påpasselig med - den skal jo også ud igen uden at brække af.
/S
Det er tydeligvis et pvc rør som normalt. Der skal slangen bare stoppes ned, og den et let at hive op igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Husk at få transportbeslagene af maskinen inden brug.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis