Skotlampe til stikkontakt?

Jeg står og skal montere nogle skotlamper i et udhus. Jeg ved, at det kræver en installatør, hvis det laves som fast installation med installationskabel.

Jeg overvejer derfor den lette løsning, med at bruge almindelig blød ledning monteret med et stik til stikkontakt. Er der nogen der ved om det vil være lovligt?

Mvh Erik
Jeg står og skal montere nogle skotlamper i et... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
emsir skrev den 19-08-2021 14:25:30

Alt udendørs elarbejde hvor der skal laves nye installationer er autoriseret elarbejde. Der er INGEN smuthuller eller man ikke vil forstå.- Det er ret enkelt og et 7 - årigt barn er i stand til at forstå det....

 Enig, denne tråd omhandler så bare ikke udendørs elarbejde.

emsir skrev den 19-08-2021 14:25:30

Alt udendørs elarbejde hvor der skal laves nye installationer er autoriseret elarbejde. Der er INGEN smuthuller eller man ikke vil forstå.- Det er ret enkelt og et 7 - årigt barn er i stand til at forstå det....
Du er et par år bagefter Emsig. Alt er fixet og godkendt - men tak for forslaget. Jeg burde selvfølgelig have spurgt 7-årige børn til råds, i stedet for at besvære kapaciteter som dig.

Gad vide, om 7-årige børn også forstå, at emnet handler om at slutte en lampe med stikprop til et stikkontakt, og at tråden er to år gammel?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis