Hej!
Jeg skal etablere en skillevæg mellem vindue 1 og vindue 2 på billedet. For at få mere lysindfald i rummet ved vindue 1, skal vinduet udskiftes med en terassedør (venstre udadgående).
Mellem vindue 1 og vindue 2 tænker jeg at erstatte det nuværende 100x27 "bræt" med et 100x47 spærtræ fastgjort i tag- om bundrem. Terassedøren samt vindue 2 kan fastgøres til denne uden at det falder fra hinanden hvis døren smækker i.
På venstre side af vindue 1, er en 7cm bred stolpe der holder remmen. Der er en tilsvarende stolpe mellem vindue 2 og vindue 3.
Jeg kunne godt tænke mig at fjerne denne stolpe til venstre for vindue 1, så døren kan blive bredere (eller ihvertfald "normal-bredde").
Problemet ligger i, at murværket er opført ifm. en tilbygning engang for længe siden. Remmen er samlet/forlænget netop ovenpå stolpen, og det lader ikke til at remmen fortsætter ind i murværket. Spærerne befinder sig ved sømhovederne lidt til venstre for rendejerne. Taget er et let Decra-tag.
Kan man sætte et kraftigt vinkelbeslag i muren, og forvente tagremmen bliver på sin plads? Hvad er der ellers af muligheder?
Alternativt kan jeg hente en anelse plads ved at gå lidt ned i størrelse på træet mellem vindue 1 og vindue 2. Hvornår bliver det for spinkelt?
/Michael