Buskrydder

Har en 2-takt benzin buskrydder, der ikke vil starte. Brugte den sidst for et par år siden, og har desværre ladet den stå med olieblandet benzin, så jeg tror, brændstoftilførslen er tilstoppet. Der er fin gnist på tændrøret, og den er næsten ikke brugt.
Jeg efterlyser forslag til, hvordan jeg får renset ud i systemet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nødt til at skille karburatoren ad, brug karburatorrens eller bremserens.


Vi prøver igen, i morgen --
Det var lige det, jeg frygtede. Det er noget småt noget, og ret utilgængeligt.
Det er som om man får flere tommelfingre med alderen   .
Men tak for svaret. Jeg prøver, når jeg får tid.
Har du prøvet at hælde det gamle benzin ud og hælde ny frisk benzin på?
Er det alm 95-oktan + olioe den har stået med? Alm benzin har en tendens til at fælde ud samt mørne de membraner der findes i karburatorer (2-takts) sådan at de ikke virker som pumpe for benzinen længere. En rens kan derfor ikke være nok, måske skal der en udskiftning af membransættet til.
Er det en mærkevare buskrydder eller noget byggemarkeds model?
Hvis det er en Kineser, koster en ny karburator ikke alverden.
Jeg har et Kina jordbor, her kostede karburator benzinslanger, med gummiprop til tank, samt et nyt tændrør, det kostede omkring 70 kr incl fragt. (skulle godtnok kun bruge benzinslanger og prop)

Snakkede med den lokale plæneklipperservice ( i forbindelse med noget arbejde) de sagte at 9 ud af 10 buskryddere med karburator problemer, havde kørt på almindelig olieblandet benzin.
Dem der køre med Aspen er det yderst sjældent med karburatorproblemer..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svarene.
Jeg har prøvet med frisk benzin. Ser på de andre forslag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis