Træterrasse er blevet misfarvet

Øv øv øv, blev færdig med min 26kvm træterrasse for ca. 3 mdr. siden og nu ser den sådan ud😢Der står et træ som har tabt en masse blade men kan det virkelig passe at det er nok til at misfarve så meget, den ligner noget der er flere år gl.

Nogen forslag til hvad det kan være og hvad jeg kan gøre, det sidder dybt i træet

Brædderne er trykimprægneret og fik masser af olie
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fra en skorsten. Har du haft besøg af en skorstensfejer? Jeg prøvede det samme. Da sneen var væk til forår, var terrassen som din. Det vistes ig, at feberen fejede nedefra. Dvs han stak kosten 8nd i renselemmen forneden og fejede ud af skorstenspiben. Soden lagde sig i sneen og det hele blev sort.

 

Mener det var noget Pinotex universal olie (også til terresser og med svampemiddel i)

Har nu vasket den god og grundigt ned og det har taget det meste af det, så jeg er bange for det var de mange blade + konstant regn der havde gjordt det- Tror de rådnende istedet for at tørre ud.

Når grundg afvaskning har en synlig virkning, vil jeg anbefale du jævnligt fejer terrassen så den holdes fri for blade og andet snask, fordi afvaskningen sansynligvis har gjort træet mere modtageligt.

Du kan også spule med haveslangen, men hold højtryksspuleren lagt væk fra træ. 

Vent til næste forår med at give mere olie - det er for sent på året nu.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad med en patio clearer ? Så længe den får olie i bag efter er det vel ok
Jeg har ingen erfaring med Patio Cleaner, men jeg ser den er beregnet til sten og beton.

Derfor er rådet det samme - hold højtryksspulere langt væk for træ - det gælder også forsøg med fortsatser for at undgå skader.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Var det mig ville jeg bruge en børste, og noget grundrens, eller algefjerner det trænger den jo nok til her efter vinteren.
Man kan jo godt bruge højtryksrenser, men for ikke at skade træet, skal den holdes så langt fra, at den kun har ringe effekt.

Patio cleaneren tror jeg ikke er sagen, der er for meget tryk på, og du risikere at få nogle grimme cirkler i træet, da den jo køre rundt, med en arm med to dyser på.

Vi prøver igen, i morgen --
Billedet viser typiske misfarvning efter løvfald og det kan grundrens ikke fjerne. Algefjerner har heller ingen virkning på din teresse. Brug brun sæbe eller krystalsæbe.

Når der er anvendt trykket træ taler vi om fyr, og så er alle former for maskinvask den sikre vej til acceleration af nedbrydningen. Brug gulvskrubben og haveslangen.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis