Kælder pudsning

Hej

Jeg er ved at renovere et kælderrum, hvor væggene har været/er malet med plastik vægmaling. Jeg har banket det puds af der sad løst og skal til at pudse op igen. Spørgsmålet er bare, hvad gør jeg med den del af væggen der stadig er malet?

Den del af væggene, der ligger over murerpappet (mellem sokkel og murværk) fejler ikke noget og malingen ser helt fin ud. Der er derfor en meget veldefineret grænse for god væg og dårlig væg.

Har tænkt mig, at svumme med fliseklæber, pudse med strandmørtel og slutte af med tyndpuds (som filtses), hvorefter der males med silikatmaling.
Hvad gør jeg med den del af væggene, der er i god stand og stadig er malede? giver jeg det hele en gang tyndpuds eller nøjes jeg med at male det hele med silikatmalingen?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor sliber du ikke plastikmalingen af og spartler og maler?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil gerne undgå at slibe maling af, da det er 4 gange så meget arbejde...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er ikke meget puds som sidder godt fast på maling. Men du kan godt bruge spartel hvis du ønsker en mere jævn overflade.
Ellers kan du få en sililatgrunder der virker på plastik malingen også kan du male direkte henover 

Ask
Du er så godt på vej, og så stopper mageligheden dig. Du vil fortryde du ikke fjerner det plastic. Jeg fjernede 30 m2 på et par weekender med enden af en murerhammer. Kradse og slå forsigtigt. Sleb den skarp et par gange med vinkelsliber.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR skrev den 23-09-2019 20:04:40

Du er så godt på vej, og så stopper mageligheden dig. Du vil fortryde du ikke fjerner det plastic.

Det er vel ikke givet. Jeg har noget plastikmaling i min kælder som jeg kunne konstatere havde siddet der over 30 år og stadigvæk sad fuldstændig stabilt fast. I så fald syntes jeg ærlig talt det er spildt arbejde at slå det ned. Der er jo ikke nogen der kan se hvad der er indenunder den færdige overflade og hvis det kan sidde i så mange år uden at blive det mindste porøst så må der være tilpas lidt fugt i væggen til at det ikke gør nogen skade

 


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Som jeg skrev så er maolingen som ny på størstedelen af væggene (det der ligger over murerpappet), så der er ikke rigtigt nogen grund til at fjerne det.
Tror at løsningen med silikatgrunder vil være gangbar.
Er der nogen risiko ved at anvende sandspartel som yderste pudslag??
Hej
Brug weber 280 hæftemørtel sidder fast på fliser, maleder flader mm.
Næh, det har du nok ret i. Mit var bare helt sort efter 5 år. Det sad fast, men var "råddent"
Er sandspartel ikke sand og hvid lim. Det lugter ihf. af lim. Tænker det er organisk.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Sandspartel er ihvertfald meget tæt så ville normalt ikke bruge det i en kælder, men hvis plastik malingen har det fint så ville jeg godt turde.

Weber 280 har en ret høj kornstørrelse og kan derfor være svært at få en helt glat og fin overflade med. Så det afhænger af hvad finish du ønsker 

Ask
Overvejer Skalflex multipuds vandtæt eller Alfix Durapuds som slutlag
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også