Jeg har købt et lidt misvedligeholdt hus fra 80'erne og skal til at skifte altanen ud (den er bygget i træ), og jeg har fjernet den eksisterende altan, sådan at der nu kun er strøerne tilbage. Men en af grunderne til at jeg tog den ned, er at jeg har fundet ud af at flere af de strøer der har været bærende i den gamle altan, er blevet så rådne at må udskiftes (et par af disse er rådnet ind om husvæggen, og bærer derfor ikki gulvet indenfor godt nok, og skal delvis udskiftes). Jeg har derfor brug for jeres råd/tanker vedr. dette.
Jeg har planer om at fjerne strøerne udvendigt, og lukke hullerne til i udvæggen, således at regn og vind ikke kan komme indenfor i huset - det ser ud til at det jo har været tilfældet. Herefter vil jeg istedet montere bærere på udvæggen, som så skal holde altanen oppe, samt søjler yderst på altanen, ned til jorden.
Så spørgsmålet er:
Hvad ville i gøre? Beholde strøer der går igennem husvæggen, og bare behandle disse rigtig godt mod regn og sne, osv. og tætte rundt om dem med tagtæt e.l., eller ville i hellere fjerne dem udenfor huset, og lukke til således at altenen helt og aldeles er en konstruktion so sidder udenpå husvæggen?
Jeg har også vedhæftet nogle billeder, så i kan se hvordan det ser ud.
Jeres tanker?