Playstation eller x box ???

Hjæææælp ! jeg er i vildrede.
Min søn på 12 år skal have en playstation 2, eller en x box i julegave, men hvad i alverden skal jeg vælge ?
Jeg har ikke forstand på nogen af delene og kan selvfølgelig spørge mig frem hos div. forhandlere - men er samtidig mistroisk og fornemmer at de blot vil sælge det de har størst avance på.
Fortæl mig hvad der er mest hensigtsmæssig og hvad han får mest ud af. Jeg vil selvfølgelig også gerne vide lidt om spil. Koster spil ligeså meget til en x box, som til en playstation 2 ?

MULLE.....
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Karin..

Uha - det svarer lidt til at spørge om kristendom eller budhisme er at foretrække :mrgreen: . Religionskrige har ofte fundet mere fredelige afslutninger end diskussionen mellem spille-fans om hvad der er den bedste konsol: en Ps2 eller en Xbox.. :shock: (og lad os endelig holde Gamecube udenfor)

Men lad mig starte med at slå fast: Der findes ikke noget endegyldigt svar. Folk der ejer en ps2 vil selvfølgelig sige at denne konsol er den bedste (og har de bedste spil).. Og det samme for en Xbox (og de to jeg kender der har begge kan ikke komme med et endegyldigt svar. Men jeg kan give dig følgende råd..

Generelt må man sige at Xbox har en bedre grafik end ps2 - men det betyder ikke at ps2'en ikke kan levere flotte spil..
Prismæssigt ligger spillene meget tæt (de er konstant på tilbud i en af de store elektronik-forretninger eller evt på nettet)..
Mht at afspille DVD'er er det stort set den samme (middelmådige) kvalitet.. så det afgør heller ikke sagen.
Det der betyder mest er hvilken konsol hans venner har :!: :!: Både fordi han så vil være vænnet til netop denne konsol (spil, styring etc) - men mest fordi han så vil kunne bytte/låne spil med sine kammerater. Da nye spil jo koster fra 399,- og op er det ikke uvæsentligt.. Og øger "kammerat-effekten" af din gave til ham.. Så prøv om du kan lure hvilken konsol hans venner har...

For øvrigt: hvis du skal købe et par spil til ham (og det kommer du og familien nok ikke uden om) så kig forbi www.brugtespil.dk Nogen folk sælger ofte deres spil igen kort efter de har gennemført dem (eller kopieret dem :roll: ) og du vil typisk kunne spare 100-200 kr pr spil der absolut intet fejler...

Og når du skal købe den obligatoriske ekstra "Controller" så man kan spille to sammen.. Så lad være med at købe originale controllere.. De er på ingen måde mere slidstærke end kopierne til 99 kr.. Tro mig - jeg har slidt et par stykker op :wink:

Hvis du fortæller hvilken konsol du beslutter dig for (og måske også hvilken type spil din søn kan lide) vil jeg gerne hjælpe dig med at udpege nogle gode spil...
Mvh
/Niels
Hej smile

Jeg vil give njord ret i at ps2 vs. xbox er et spørgsmål om religion - MEN!

Jeg vil mene at PS2 er mest egnet til en 12 årig knægt.
Fordi: De fleste af hans venner har garanteret en PS2, og via et kabel, kan man spille flere PS2'ere sammen. Man kan udveksle spil. Man kan udvidde med forskellige chips. PS2 har indbygget DVD (tror ikke at xbox kommer med indbygget DVD, det er ekstra udstyr).
Der er flere spil til PS2, og man kan bruge alle de gamle PS1 spil på en PS2, og PS1 spil er billige på dba.dk.


Men find ud af hvilken spilleconsol hans venner har, og køb den de fleste har. (måske ved han selv, hvilken consol han vil have?)

Mht. controllere, så kan jeg ikke spille med en uoriginal, de er simpelthen for dårlige.

Mvh ThomasB
Hej Thomas..

Hvorfor skal Njord nu blandes ind i det her :shock: :mrgreen:

Du har ret i at man kan chip'e sin ps2 - men omvendt er det på vej at man kan køre ps2 (og gamecube) emuleringer på sin xbox.. Altså spille alle tre konsol spil på xboxen.
(man kan også installere linux på den :shock: .. og hva det så kan bruges til er noget andet :roll: ...)

Noget andet er selvfølgelig internet-delen.. Vil mene at xbox live (eller hva det nu hedder) er kommet bedst fra start -men det kommer meget an på spillene der er på vej...

Har selv en ps2 for øvrigt...
Uoriginale controllere: ud over at de fås i en masse flotte farver :wink: synes jeg de ligger bedre i hånden end de originale - men de har måske en tendens til at være lidt større i formen.. Måske det ikke er det bedste til en 12-årig..
/Niels
Hej Niels...

Ja har man evnerne kan man jo styre uden at være tilstede......

Men det med religionen har Thomas jo ganske ret i...

MVH Njord
Hvor er det bare dejligt med denne side, hvor man kan få svar på ALT. Tusind tak, for nogle meget udførlige beskrivelser om playstation ell X box.
Jeg tror nu nok, at jeg er nået frem til, at det bliver en playstation jeg køber.
MEN !!! - er der ik`noget, om at man kan gå ind på en eller anden adresse og finde ud af, hvor det bedst kan betale sig at købe den?. Jeg vil jo selvfølgelig helst have det allerbedste tilbud, i denne KOSTBARE juletid.
På forhånd Tak.

MULLE.....
Annonce
Iøvrigt, skal jeg en tur over grænsen til Tyskland imorgen - mon det kan betale sig at købe en der ?????????????

MULLE.....
Hej Karin..

tror du tænker på www.edbpriser.dk
De har et område til konsoller - herunder ps2. Klik på hardware linket og du kan se priser på alt fra ekstra controllere til bootchips og andet godt.. De er dog ikke så stærke i selve konsollen men har dog nogle forhandler links..

www.ebgames.dk har været ude med riven her på det sidste og kan presses til at give dig et godt tilbud.. de kan anbefales

Ellers hold øje med reklamerne fra de "store": Fona, Bilka, elgiganten, computerworld etc.. de plejer at konkurrere meget hårdt på konsollerne.. sidste år da jeg købte min ps2 fik de konkurreret sig selv ned et godt stykke under 1000 kr :mrgreen:

hvilker typer spil kan din søn lide??? altså bilspil, kampsport, action etc..
/Niels

Edit: vedr Tyskland... Måske - fx kan det ikke betale sig at købe computerdele fra tyskland pga af de mange billige internethadnler herhjemme.. Tænk dog på at der kan ske noget med din ps2 - og så er det altså nemmere at slæbe den ned i den lokale Fona.. Ved for øvrigt ikke om menuerne til ps2'en så er på tysk :?
Xbox kan købes med en speciel bootchip der åbner op for bla.flg :

- egen udviklede programmer
- spiller alle dvd og spil med andre regionskoder
- macrovision off - dvd kan spilles over på video
- udvide med større harddisk

se evt.. mere her : http://www.xboxmod.dk/features.htm

Jeg har ikke selv prøvet det og jeg har ingen interesse i ovennævnte - det var blot et tilfældigt link.
...Og oven i alt det andet for/imod skal du være opmærksom på, hvad alt det nødvendige tilbehør koster, hvis prisen er vigtig! Jeg kender ikke meget til X-box, men jeg ved, at den på fordelssiden har harddisk. Til en PS2 slipper man ikke uden om at købe mindst 1 memory-card, og de er svinedyre (en 12-årig kan næppe klare sig med ét)!

Som Niels Kau skriver er www.edbpriser ikke det bedste sted at finde konsolpriser, da det er de store kæder, der har de bedste tilbud - med mindre den skal være chippet fra starten, så er netbutikkerne ok.

Til sidst er jeg enig med ThomasB i, at ontrollere (i hvert fald til PS2) skal være originale - de billige kopier er muligvis ligeså holdbare, men de er efter min mening elendige at bruge (slatne og upræcise i knapperne).

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis