Udskiftning af samtaleanlæg til 2 lejligheder

Hej med jer.
Vi har i vores lille ejerforening et ønske om at udskifte vores dørtelefoner. Vi har i dag et Ritto 6740 system. I vores lejlighed er telefonrøret væk, og ved vejen virker højttaleren ikke.

Modellen produceres ikke længere.

Er der nogle samtaleanlæg til 2 lejligheder I kan anbefale? Ledningerne der i sin tid er trukket virker.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne fx være et system fra Scantron med en PES02 dørstation og to Stilux-svarapparater. Det er BUS-baseret og kan køre på de gamle kabler.

https://scantron.dk/doertelefoni/

Jeg har lige opsat et sådan system i en opgang med 36 lejligheder og det kører bare!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

mri88 skrev den 23-09-2019 14:09:29

Tak for hurtigt svar!

Ved du hvad prisen for sådan en løsning ca. vil være? Skal man have CVR for at købe anlægget?

 Jeg har sendt dig en besked. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvad vil det til sammenligning koste at vælge en IP eller GSM baseret løsning?
mri88 skrev den 01-10-2019 20:54:00

Hvad vil det til sammenligning koste at vælge en IP eller GSM baseret løsning?
Hvis det skal være fx Verso fra 2N som er IP-baseret https://www.2n.cz/en_GB/products/intercoms/2n-helios-ip-verso
Eller en løsning fra fx Siedle med GSM er min erfaring, at det typisk vil koste alene ca. 12.000-15.000 for komponenterne (dørstation, bagdåse, controller, strømforsyning, osv.)
Der ud over kommer installation, idriftsætning og instruktion. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Okay. Det lyder dyrt. Specielt med tanke på, at jeg i forvejen har strømmen trukket og døråbneren forbundet.
Jeg forestillede mig, at et simpelt anlæg ville kunne sættes til mit nuværende setup - med fx et simkort, og så kunne man blive kaldt op på telefonen, når døren ringer.
Der må også findes simplere IP baserede løsninger, som ikke nødvendigvis har nattesyn og alt muligt. Måske endda uden video?
Tak for svarene. Jetdirects indlæg er præcis hvad jeg søger.
mri88 skrev den 04-10-2019 11:11:32

Tak for svarene. Jetdirects indlæg er præcis hvad jeg søger.

 Jeg har  handlet med firmaet og også besøgt dem, tag en snak med Michael Svane som har firmaet, Bor du i nærheden kan du se varerne hos dem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis