Opbygning af støbt gulv

Hej alle
Jeg skal til at sløjfe min krybekælder og have støbt gulv med varme. Min tanke om opbygning er (oppe fra og ned)

Laminatgulv
Gulvfolie
10cm beton med indstøbt rionet og gulvvarme. Bliver lagt ud som flydebeton
300 mm Sundolitt
Under sundolitt er der tyndt klaplag fra 1929 der ligger på jord

Spørgsmål
- Jeg laver kantisolering til overkanten beton. Skal det kun være ved ydervægge, eller også ved indervægge?
- Skal der fugtspærre i? Og hvor?
- Hvordan ville i tænke radonsikring ind i projektet? Jeg har ikke mistanke om forhøjet niveau, men vil gerne være på den sikre side.
- Har jeg overset noget ?

Vh
Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke bortset fra, at std isolering idag er 400 mm og du kan låne en radon måler. Men en dug tager man ingen skade af. Randisol mod bagmur til ydervægge. Ti cm er vel liiige i underkant, du skal jo have løftet Rio fra underlag. Måske 11-12, men der skal nok være en murer, der kommer på banen med en belæring nu.

 

uldal skrev den 23-09-2019 10:47:25

Ikke bortset fra, at std isolering idag er 400 mm og du kan låne en radon måler. Men en dug tager man ingen skade af. Randisol mod bagmur til ydervægge. Ti cm er vel liiige i underkant, du skal jo have løftet Rio fra underlag. Måske 11-12, men der skal nok være en murer, der kommer på banen med en belæring nu.

 10 cm er standard. Der er rigelig plads til at gulvslangerne bliver løftet uden problemer..


Mvh. Christian M
 

Jeg er ikke vild med, at der er 2 lag beton (klaplag nederst, isolering og beton). Hvorfor fjerne du ikke klaplaget?

Hvad angår kantisolering bør du have dette på alle vægge, så betonen kan arbejde lidt uden problemer. 

Mvh. Christian M
 

Det var egentligt fordi jeg tænkte det var er godt underlag for isolering. Hvad skulle argumentet være for at fjerne det?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis