Robotklipper

Vil have en  Robotklipper har ca 400m2 plæne næsten firkantet, med nogle få træer rundt omkring.

Jeg påtænker en Robomow RC304 U eller GARDENA Robotplæneklipper SILENO Life

Ved ganske enkelt hvad mærke jeg skal vælge.
Mvh. Freddy

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Freddy,

Der er rigtig mange forskellige robotplæneklippere på markedet, så det kan være et svært valg, jeg vil dog gerne fortælle lidt om min egen erfaring med de maskiner jeg selv har haft i mellem hænderne.

Jeg har selv haft en Robomow MS1000 som jeg købte i 2015. Den klippede egentligt græsset pænt nok, men jeg oplevede desværre en del bøvl med maskinen. For at sige det mildt, så gik den konstant i stykker! Importøren (Witt) var flinke nok til at sende reservedele, men kort tid efter garantien udløb, knækkede maskinen sig fuldstændigt og krævede en reparation til 3000-4000 kr. Jeg endte med at sælge maskinen som reservedele for 2000 kr. Ærgerligt, når jeg lidt over to år for inden havde givet den nette sum af 12.000 kr. For maskinen!
Jeg fik desværre lokket min far til at købe en Robomow RC304, som desværre også er en virkelig ringe robotplæneklipper! Den kører konstant uden for kanttråden, og kører hele tiden fast i de enorme huller den graver i plænen!

Jeg ville virkelig råde dig til at holde dig langt væk fra Robomow! Hvis du stadig overvejer Robomow, så tag et kig på deres danske side på Trustpilot her https://dk.trustpilot.com/review/robomow.dk
Det er ikke rar læsning!

Jeg er heldigvis kommet mig over mine frustrationer og mit tab på 10.000 kr. På kun 2,5 sæson, og har her i foråret købt mig en Gardena Sileno Life 750 Robotplæneklipper. Og jeg må sige, at jeg indtil nu er fuldt tilfreds. Den er ekstrem lydløs sammenlignet med min tidligere Robomow. Den klipper græsset rigtigt pænt og er nem at betjene. Gardena er ejet af Husqvarna og deler en del teknik med disse, ligesom jeg kan få den serviceret ved alle Husqvarna maskincentre. Gardenas robotplæneklippere kører også kantklip på en helt anden måde, som ikke laver grimme mærker i plænen langs kanterne. De bruger også et særligt guidekabel til at kører til underområder, samt til at finde retur til ladestationen. Det er virkeligt effektivt!

Jeg har i år også opsat to Redback robotplæneklippere fra Harald Nyborg. De koster kun 3000 kr. Stykket, og er med tre års garanti. Jeg har opsat dem hos min mor og mine svigerforældre til hhv. 50m2 og 400m2 græsplæne, og de her billige robotplæneklippere gør det virkeligt godt! De er overraskende støjsvage og klipper græsser hurtigt og effektivt. Begge maskiner har kørt siden maj og uden nogle driftsstop eller problemer. Og så med tre års garanti!
De virker til græsplæner på op til 1000m2 og er ret simple i opsætningen. Man kan ikke opsætte skemaer, m.v. Maskinerne starter i x-antal timer (efter valgt plænestørrelse) hver 48. Time!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Je ghar haft robomow i 5 år, og lige nu kører den fint, men der har været en del problemer undervejs, robomow går bare i stykker lidt for meget, når den kører er den god, men det gør den ikke hele tiden....  vil til enhver tid anbefale dig husqvarna,

PS gardena er vist en husqvarna klon, så den er sikkert også fin... det billige alternativ er Worx, som jeg læser også er god, ikke problemfri, men til prisen skulle den være god.. 
Jeg har to Worx kørende på 2. og 3. år... De kører stort set problemfrit. De problemer det er, skyldes altid fysiske forhold på plænen. Dog har jeg et par gange oplevet at tasterne ikke virker.

Er fuldt tilfreds med dem, kunne dog godt ønske at de havde guide kabel retur til lader som Husqvarna.
Så den ikke skal følge kanten hjem, det er ofte langs kanten problemerne opstår.
Du kan læse lidt om vores erfaringer her: https://varmkaffe.dk/have/graesplaene/robotplaeneklipper-flot-graesplaene/

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hej
Tak til jer alle for input, det giver stof til eftertanke, så jeg vil se på Gardena sileno life 750 og Husqvarna
måske worx også
Freddy
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis