Ikea Skab: Låger falder af - skruer binder ikke.

Hej,
Jeg har købt et Bestå garderobeskabmed 6 låger ( brugt ) og når jeg skruer hængslerne i binder skruerne ikke nok til 1 af lågerne fordi der allerede har været skruet i dem. Skulle jeg se om Ikea har noget Lim at putte i hullerne hvor skruerne skal i? Eller skal man prøve at skaffe nogle Rawplugs der passer til de små tykke skruer?

Jeg er nybegynder indenfor håndværks verden og håber der er nogen der kan hjælp / har en løsning til sådan en situation.

Det er det her skab jeg har købt
Bestå Skab
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har mødt tændstikker i nogle borehuller her i mit 100 år gamle hus. Måske sådan nogle ind i hullet med lidt snedkerlim på.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
En måde at løse det på, er ved at bore hullerne op, og lime et stykke træ (rundstok eller dybel) i hullet. Skær det overskydende træ af, bor for, og skru lågen fast med almindelige spunskruer. Jeg har gjort det før, og det virker.
pointen er at hullet skal fyldes med noget, sammen med trælim. Om det er rundstok eller tændstikker er ikke så afgørende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LMO skrev den 21-09-2019 23:25:01

En måde at løse det på, er ved at bore hullerne op, og lime et stykke træ (rundstok eller dybel) i hullet. Skær det overskydende træ af, bor for, og skru lågen fast med almindelige spunskruer. Jeg har gjort det før, og det virker.