Ikea Skab: Låger falder af - skruer binder ikke.

Hej,
Jeg har købt et Bestå garderobeskabmed 6 låger ( brugt ) og når jeg skruer hængslerne i binder skruerne ikke nok til 1 af lågerne fordi der allerede har været skruet i dem. Skulle jeg se om Ikea har noget Lim at putte i hullerne hvor skruerne skal i? Eller skal man prøve at skaffe nogle Rawplugs der passer til de små tykke skruer?

Jeg er nybegynder indenfor håndværks verden og håber der er nogen der kan hjælp / har en løsning til sådan en situation.

Det er det her skab jeg har købt
Bestå Skab
Hej, Jeg har købt et Bestå garderobeskabmed 6... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lol heldigvis ikke :D  tror Lector ville klø sig lidt i hovedet når han ser mig prøve at save i en 8cm lang dyvel som hopper rundt i hånden fordi jeg ikke engagn har en skruestik ;p

Så har du allerede lært noget vigtigt - praktisk erfaring er vejen frem.  
... man kan heller ikke læse sig frem til hvordan godt øl smager.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kunne banke / lime dybel i medens den er 8 cm, og så save den af medens den sidder fast. Dog sådan at du ikke ridser skabet indvendig.
Nu har du allerede en rettelse til din anden tråd, med bore oversigt. Bore i træ med enten træbor eller metal bor. LOL
Og så lige et godt råd. Dine indlæg er ikke læsevenlige når du ofte fremhæver dele af sætninger, som slet ikke har behov for fremhævning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Rantzau skrev den 01-10-2019 17:01:05

Så har du allerede lært noget vigtigt - praktisk erfaring er vejen frem.  
... man kan heller ikke læse sig frem til hvordan godt øl smager.   

 Ja jeg mangler vist masser af det, altså øl og praktisk erfaring ;)

Ev_elmand: Lol :D Okay jeg giver det en chance og saver mens dyvlen sidder i skabet, satser på at skabet ikke har nogen indvendinger, og hvis det går galt kan jeg starte en tråd i et malerforum ;) 

Det lykkedes!! Nu fik jeg lige værktøjet til det og skruen binder godt til dyvlerne ;)

Min eneste bekymring er om det kan gå kun at have 4 ben? Skabet buer lidt mod midten og det er kun halv fyldt op. Jeg overvejer om man bare skulle sætte en klods nedenunder ved midten? Skabet har en bredde på 120cm og jeg vil meget gerne undgå at skulle til at skille det ad igen for at montere 2 ben på det.

Annonce
En klods under midten er ok.Hhøjden  måles op ude ved benene, og så "løfter" du skabs bund med en lægte stump eller lign. over en mindre klods på gulvet. Brækjerns system. Lige netop så din tilpassede klods kan skubbes på plads.
Ellers er alternativet at skabet skal tømmes så du kan få passende klods ind under.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Når jeg løfter skabsbund med lægte stump vil det sige at jeg putter noget indunder i midten af skabet som er mindre end benet selv for at løfte det en smule?  altså ligesom et brækjern løfter noget..  jeg kan vælge mellem en enkelt klods i midten af skabet (midten af dybden også) eller to klodser i midten (yderst og inderst bundens dybde) jeg tror bare jeg vælger en i midten af bundens dybde. 

Når den nu buer nedad, skal den løftes lidt med et "brækjern" lige ved siden af midten. Ellers får du ikke din nye klods på plads. Ikke mere teori, bare prøv så opdager du hurtigt hvis du har placeret det forkert.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også