Ikea Skab: Låger falder af - skruer binder ikke.

Hej,
Jeg har købt et Bestå garderobeskabmed 6 låger ( brugt ) og når jeg skruer hængslerne i binder skruerne ikke nok til 1 af lågerne fordi der allerede har været skruet i dem. Skulle jeg se om Ikea har noget Lim at putte i hullerne hvor skruerne skal i? Eller skal man prøve at skaffe nogle Rawplugs der passer til de små tykke skruer?

Jeg er nybegynder indenfor håndværks verden og håber der er nogen der kan hjælp / har en løsning til sådan en situation.

Det er det her skab jeg har købt
Bestå Skab
Hej, Jeg har købt et Bestå garderobeskabmed 6... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kurta skrev den 27-09-2019 22:27:57

Som ev elmand skriver, så vil de ikke flække, når de er limet fast. Limen skal være tør osv. inden du begynder at skrue noget i. Dernæst skal du være opmærksom på, at den type skruer, som du viser på billedet, skal have forholdsvis store forborede huller, idet "kernen" af skruen er lige tyk hele vejen, og hullet skal faktisk være lige så bredt som "kernen" af skruen, således at kun kærven skal skære sig vej ind i dyblen. Du kan jo måle hulstørrelsen på et af de forborede huller, som der i øvrigt er i skabssiden, så ved du hvor stort hullet i dyblen skal være.

Det med at hullet skal være lige så bredt som skruen ( "kernen"), kan jeg ikke helt forstå fordi, skruen skulle jo gerne kunne bores ind i træet og sidde fast og det kan det vel kun hvis jeg forbore et hul der er 1mm mindre end skruens diameter? Kærven på skruen skal være udenpå hængslet, så det kommer ikke til at bore sig ned i dyblen :)
Jeg tror jeg prøver nogle låger med 10mm dybler og nogle med 13 eller 15mm dybler så kan jeg se hvad der virker bedst:) 

Kernen i skruen er den diameter, som er indenfor gevindet. Det er selve gevindet, der holder fast. Billedet er bare et eksempel. Du kan tydelig se gevindet. Og det, der er indenfor gevindet, er kernen.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip