Fejlfinde på pc?

Hej
Min Acer Win 10 stationære PC er gået i dvale og jeg kan ikke vække den igen....og hellere ikke starte længere.
Jeg har skruet PSU ud kigget indeni og målt alle stik igennem, også alle de sorte ledninger om der er minus på dem alle.
Voltmeter viser de rigtige spændinger.
Jeg har bippet on/off kontakten igennem, på PC kabinetts forside. Dvs. når jeg trykker på den, er der gennemgang og når jeg slipper afbryder den.
Hvad kan jeg ellers måle og hvordan, for at finde ud af hvad der er gået i stykker?

Hej Min Acer Win 10 stationære PC er gået i dvale... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Mange tak for jeres fejlfindings forslag.
Jeg har købt nyt bundkort, Ram, processor og har genbrugt resten af Acer og det kører nu.
Det har enten været et defekt bundkort eller processor, så en af dem virker og måske har en vis værdi, men nu smider jeg dem ud. Jeg kan ikke blive ved med at gemme gamle ting :-)
Jeg kan hellere ikke kontrollere det uden en PC med den samme CPU socket.
Windows kunne godt genaktiveres, efter en telefonsamtale med Microsoft, men på min Acer regning fra el giganten alt hardware er med, men har de ikke skrevet noget om at Windows har været med i købet, på harddisken, så det har kostet 250kr at få en aktiveringsnøgle. Havde jeg tilknyttet Acer til min Microsoft konto ( som jeg nu har fået :-) ), fra starten af, ville det ikke koste noget og genaktivering ville ske ved tryk på en knap.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis