Danfoss link Connect

Hej har fået sat danfoss link connect termostater op i hele hytten og de fungerer upåklageligt. Men lige en driller og det er den på badeværelset, den vil slet ikke sætte gang i varmen i gulvet. skal lige siges at jeg har fået lagt nyt gulvvarme pex rør pga rørskade og har bedt vvs manden at gøre ventilerne klar til connect termostater. Er der nogen der bøvler med samme problem?? Hvad kan der gøres??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken temperatur har du stillet termostaten på, og er kredsen udluftet?

fase
S. Fabrin skrev den 21-09-2019 08:31:46

Hvilken temperatur har du stillet termostaten på, og er kredsen udluftet?

 Den er sat til 22 grader og der er en rs føler på da termostaten er 10-15 cm over gulvet, rs føleren viser altid 19-19,5. Går ud fra at alt er udluftet da radiator i resten af huset virker uden problemer.

Prøv at sætte den ønskede temperatur op til i nærheden af 30° og se om det giver gennemstrømning i gulvvarmen. Hvis det ikke øger temperaturen, kunne det tyde på at der er luft i gulvvarmen. Du må også kunne mærke på rørene, om der er gennemstrømning.

fase
S. Fabrin skrev den 21-09-2019 09:15:37

Prøv at sætte den ønskede temperatur op til i nærheden af 30° og se om det giver gennemstrømning i gulvvarmen. Hvis det ikke øger temperaturen, kunne det tyde på at der er luft i gulvvarmen. Du må også kunne mærke på rørene, om der er gennemstrømning.

 Har prøvet i en time med 28 grader her til morgen for at tjekke, men rørene er kolde kan ikke mærke gennemstrømning. Ved ikke lige hvordan tømmer luften, den har ikke sådan en ventil som på radiator

Jeg kan ikke på billedet se om der er en mulighed for at montere en luftskrue på højre side. Ellers prøv at løsne en af omløberne i højre side, og se om der kommer luft ud.

fase
Annonce
Ved du om den sidder på fremmøde eller retur, for Danfoss skriver at det er en forudsætning at den skal sidde på returen.... desuden kræver det lidt ekstra udstyr til gulvvarme prøv at læs her http://www.smartheating.danfoss.com/dk/support/kompatibilitet/
Jeg har monteret en ganske almindelig termostatventil på gulvvarmen i badeværelset. Jeg godt nok holdt det hemmeligt for termostaten, at den sidder på gulvvarmen, placeret ca. 5 cm over gulvet. Det fungerer fint. Noget andet er, om ventilen er vendt rigtigt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis