Udskiftning af 5 armaturer (tidsforbrug for en prof)?

Vi skal ha udskiftet 5 armaturer (er indkøbt):
- 2 bruse-armaturer
- 3 vandhaner

Jeg lurer lidt på hvad en prof vvs'er mon skal ha for det. Hvor lang tid tar det?

mvh  Jan

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1-3 timer afhængig af om armaturer passe på gevind og afstande hvor let det er at komme til monteringsstederne så kan du gange med timeløn + kørsel + evt materialer der skal bruges til montering
Det kommer vist mest an på hvordan det går med tilslutningsslangerne og evt ballofixer der skal skiftes, om de kan lukkes osv. Om der er gjort plads til at arbejde, om armaturene er udpakket osv. Hvis der ikke opstår komplikationer og alt er klart, vil mit bud være at det kan tage mig 5-10 minutter pr armatur.

Uden kørsel ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for respons gutter!

mvh  Jan

Jeg vil tro, at timelønnen er højere, når VVS'ern ikke skal levere varen.. Han skal jo give en vis garanti, så har du indkøbt noget billigt lo.. - så skal/kan han komme til at stå på mål for det :-(
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis det skal kunne gøres på 10 min, skal det gamle armatur være demonteret og så ved man at ballofixen virker. En halv time er nok mere realistisk.
Ja selvfølgelig er timelønnen lidt højere, eller det har taget lidt længere tid at skifte armaturerne (vælg selv). Der er naturligvis heller ingen garanti fra VVS erens side. Han har jo ikke leveret armaturerne, og kan derfor ikke give garanti, så den der har købt armaturet har garantiforpligtelsen.

fase
Annonce
En halv time er nok lige rigeligt, med mindre man snakker meget.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ikke hvis du bor på Sjælland :-(
- her har vi lige fået et internt referat om ganske få spånplader skåret på råmål, og sat op med en skrue i hvert hjørne.. vores kollega ville estimere det til "indtil formiddagskaffe" - det tog hele dagen for "kjøvenhavneren"
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, det er jo forunderligt, at gør det selv manden altid har en formening om, at et stykke arbejde kan udføres på nogle få minutter af de proffe, hvor i mod gør det selv manden godt må bruge timer på det samme. Jeg spekulerer tit over, hvilke forudsætninger GDSeren har for at bedømme den forbrugte tid, når alle (arbejdsmiljø- og aut. regler) regler skal overholdes.
Natur, jeg har lige været ude for det modsatte, nemlig at VVS'eren var færdig før estimeret tid. Og der var lavet et pænt stykke arbejde.

fase
Sam sagt, hvis der ikke opstår komplikationer og der er gjort klar ved vasken, og vvs'eren tager 30 minutter om at skifte en vandhane, så er det fordi han tager røven på en. Men det går måske igen i andre fag, det skal jeg ikke kunne sige. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Med de 30 min. er der regnet med at det gamle armatur skal demonteres og det nye monteres. Jeg vil gerne se dig lave den øvelse på 10 min.

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis