vw transporter der ikke vil starte

det er en kammerat der ejer en vw transporter der har lidt start udfordringer den trækker godt nok motoren rundt men den starter ikke ude i motor rummet plejer han at kunne sætte et stykke ledning på + siden på batteriet og over til 2 røde og hvide kabler der går ned under motoren men er pakket ind i tape så jeg kan ikke se nøjagtigt hvor de går hen men her i dag ville den ikke starte selvom han lavede dette trick jeg tror det er forvarmer relæet der er defekt og han ved at sætte strøm til de 2 kabler om går relæet og derved varmer gløderørne op kan det passe eller er der noget andet jeg skal prøve at kigge efter 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fat i voltmeteret og måle om der kommer spænding på gløderørene. Mål først om der er spænding til forvarmerrelæet og om relæet trækker. Derefter måler du om der er spænding på gløderørene. Hvis du har mulighed for at måle strømmen til gløderørene, er det en måde at afgøre om gløderørene dur. 

fase
Hvis du er i tvivl om de enkelte gløderør er defekte, kan du fjerne ledningen mellem. gløderørene. Så sætter de en ledning på bateriets +pol og den anden ende holde du til en enkelt gløderer af gangen. Trækker gløderøret ingen gnist (og strøm), er det helt sikkert defekt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis