Rykke i installationskabel giver lyde

Hej folkens,

Jeg har et installationskabel (1,5 kvadrat) der går op til en forgreningsdåse, hvor det er tilsluttet samlemuffer.

Plastikdelen af installationskablet er desværre ikke blevet fastgjort til forgreningsdåsen (jeg ved dette bør gøres), og jeg ville derfor se hvor meget kablet var belastet ved at trække forsigtigt i det.

Når der trækkes i det, så kommer der en form for gnist/knitrelyd inde fra forgreningsdåsen. Betyder dette at der er en løs forbindelse/en skrue i en samlemuffe der ikke er spændt tilstrækkeligt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der er med stor sandsynlighed løse forbindelser. Se nu at få kappen ind i dåsen og få spændt dine forbindelser. Hvordan kan du i øvrigt komme til at trække i et kabel, der er fastgjort til bygningsdele? Du skal tilsyneladende også have din installation gjort færdig.

fase
S. Fabrin skrev den 20-09-2019 16:54:27

Ja, der er med stor sandsynlighed løse forbindelser. Se nu at få kappen ind i dåsen og få spændt dine forbindelser. Hvordan kan du i øvrigt komme til at trække i et kabel, der er fastgjort til bygningsdele? Du skal tilsyneladende også have din installation gjort færdig.

Det var en løs forbindelse, da en af lederne havde løsnet sig godt og grundigt fra muffen - den er nu sat tilbage og spændt godt til. Jeg får også sat kappen ind i dåsen. Jeg havde ikke skænket fastgørelsen af installationskablerne en tanke, da de gemmer sig bag en blændingsplade ved siden af et skab, hvor de ikke forstyrres. Skal disse installationskabler stadig fastgøres til f.eks. den nærmeste væg?

JA kabler skal fastgøres

Nej de behøver ikke altid at blive fastgjort , men en aflastning ved afslutning i begge ender skal der være.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis