Søger fysisk butik med Bosch bordrundsav GST-10 XC

Har i længere tid manglet en god bordrundsav.

Har kikket på nettet efter overståend, og ringet rundt (bla. til Bauhause & Silvan i Aalborg) for at høre om de havde en rundsav stående, men uden held.

Nettet er udmærket til mange typer handler.

Men jeg vil jo gerne se røre osv. inden jeg bestemmer mig for et stykke værktøj som koster omk. 5.000,- Kr.

Skal lige tilføje jeg bor i Nordvest Jylland (Thisted kommune)

Kan det virkelig være at jeg f.eks. skal køre til Odense (D & D) eller anet sted for at få lov til at se på varen før jeg køber?

Andre mærker er selvfølgelig også i mine tanker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Har i længere tid manglet en god bordrundsav .... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil gerne komme med en anbefaling af makita mlt 100x. Den har et dejligt stort arbejdsbord, hvis du også bruger den til store plader. Jeg har erhvervet mig den til 4250 kr med stativ på hjul i bygma. 
Tak DanielM

Det vil jeg lige se nærmere på, måske min fremtidige rundsav?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Stod selv for ca 1/2 år siden i samme situation. Og søgte også noget som var godt uden at blive hel vildt dyrt.
Bruger den primært til hus byggeri og plade arbejde.
Dvs den bruges til at kløve/tilpasse bræder, lægter og stolper samt div. plader
Valget stod mellem Bosch Gtx 10 xc, dewalt 745/7492 eller makita 100.

Jeg endte med en kombo af 7492+ekstra org 50t klinge+ dwe74911 rullevogn, hvilket stadig kan fåes til 950 euro.
Det er så ikke den billigste af de 4.

Men alene klingen koster normalt 900 kr i løs handel og så bliver det lige pludseligt et ok tilbud.
Super dejligt med vogn, maskinen er tung at slæbe rundt med uden.
Til mit brug har jeg brug for plads rundt om til plader og lange bræder, så den rulles altid udenfor når den bruges - så slipper jeg også for alt svineriet i værkstedet.

Jeg valgte dewalt pga dens større arbejdsområde, tandstangs justering - det spiller samt at man hurtigt kan tage guide af/på med en fiks udløser - bosch kræver værktøj til det.

Alt fungere perfekt bortset fra at låsen til tandstangen sider så man rammer en skarp alu kant med oversiden af hånden hvis ikke man er obs på det hver gang man betjener.
7492 har en dejlig stor flade og massere af kræfter.
Og ja jeg har siden hen flere gange haft brug for dens større arbejdsområde f.eks. plader som skal skæres til bestemt mål over 80 cm.

Tror ikke du skal være nervøs for kvalitet på nogen af dem.
Tak NielsChr.
For svar/indlæg.
Dejligt med så mane synsvinkler som muligt.
Ville jo aller helst kunne købe i en fysisk butik hvor jeg kan se føle osv, og derudfra skønne om det er den rigtige.
Eks. Købte for nogle år siden en batteri bore/skrue/slagboremaskine via nettet, en Milwaukie 18 V, den er noget tung, den slags kan man jo ikke mærke, ved at se på en pc.
Er nu glad for den til mit behov, grænser for hvor meget jeg skal bruge den over hovedhøjde, så det går nok.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker

Jeg ved ikke lige, hvor langt du har der til, men har du prøvet at kontakte Byggecenter & trælasthendel 10-4 i Ringkøbing eller Ulfborg? Måske de har den i deres udstilling? eller nogen af deres andre butikker?

Eller kunne du prøve at kontakte Bosch.... Jeg tror det ikke, men måske kan de oplyse dig om, hvem af deres forhandlere, som har fysisk butik og bestiller regelmæssigt hjem af den omtalte bordsav.

Har du set denne review af Bosch bordrundsav GST-10 XC ?    Ja, jeg ved godt, at du stadig ikke kan røre og kæle for maskinen.   

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Annonce
@ AJonansen.

Tak for dit indlæg, har ret langt til Ulfborg, da jeg bor Nordenfjords mist mellem Fjerritslev & Thisted.
Et hvert svar er værdsat.
Go Søndag.

Jeg har nu set den video du linkede til tak for det.
Noget andet end den Bosch har lavet, meget bedre.

Ps.
Det ser rigtigt godt ud, jeg synes jeg har fået et godt grundlag at gå ud fra.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
@ maskinsnedker
Hvorfor bestiller du den ikke bare online, der hvor den er billigst?
Når du modtager den, kan du kigge på den, samt røre og kæle for maskinen   , og hvis du ikke synes om den, så gør du brug af din 14 dages fortrydelsesret.
Du kan jo eventuel ringe til den online forhandler, hvor du agter at bestille den og spørge til hvad du må og ikke må, for stadig at kunne benytte dig af din fortrydelsesret.
Hvis det ikke er løsningen for dig, så har du vist ikke anden udvej end at køre til den nærmeste forhandler, som har den i udstilling eller vælge at købe en anden bordrundsav i dit nær område.
Jeg håber, at du har heldet med dig, og at du får købt, den for dig, helt rigtige rundbordsav.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
@ AJohansen.

Tak det har da også været i mine overvejelser.

Der er bare ikke nogen i nærområdet har jeg fundet ud af, så + 100 Km hver vej vil jeg antage.
Men sådan er det jo at bo i såkaldte Udkants Danmark.  


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis