Afblænding af radiator ?

Jeg har i min stue to radiatorer, de er forbundet på de samme to rør der kommer op fra gulvet og først går forbi den første (der går et metalrør op til radiatoren) mens røret langs gulvet fortsætter mod højre videre til den næste radiator (se billede herunder)
På højre side af første radiator går der et nyt rør ud som også går videre til den anden radiator. Se billede herunder.

Mit spørgsmål er så: Hvordan kan jeg stoppe for varme til radiator nr 2 og fjerne denne ? skal jeg bruge en form for propper ? skal jeg slukke for mit gasfyr først eller hvordan :) ?

Thor
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du prøve at gennemskue hvorfor der er monteret 2 radiatorer ? Det er sikkert fordi den ene ikke har kunnet varme stuen op ? Og hvad gør så at du tror du kan undværer den, har du lavet noget andet der tilfører varme. ?
For at kunne skille rørene ad skal du have vandet lukket af anlægget. Det gøres ude ved fyret. Så skal du have det skilt ad, og afproppet bagefter. Jeg kan ikke lige se hvilken type prop / slutmuffe der skal bruges. Du skal være klar over at der vil komme en del vand ud, og det er meget sort. Derfor vær klar med skål under og skrue det kun lidt fra hinanden i starten, indtil det er tømt i hvert rør. Når du tager radiator ned til sidst skal den holdes skrå medens du bærer den ud ellers kommer der igen vand ud på gulvet.
Når så du har fået det proppet skal der vand på fyret igen, og alle radiatorer skal udluftes. Derefter kan gasfyret tændes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis