Renovering af hus

Hej
Jeg skal have isoleret gulv og støbt gulv varme. Ville rive alle vægge ned men er ikke sikker på om der er bærende vægge. På tegning står der skillevægge 75mm gasbeton.
Er et parcel hus fra 73
 Har vedhæftet de tegninger der er over huset.
Hej Jeg skal have isoleret gulv og støbt gulv... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville rigtig gerne ha ryddet hele huset. Det var planen da vi købte det. Fik så besøg af en ingeniør som snakkede om stabiliserende vægge. Hvis jeg fjerner dem kan huset falde sammen. Derfor tænker jeg at understøbning af vægge som er vinkel ret på facade skal sikres.
Alle toilet vægge er stort set faldet sammen så de må jo nok væk...
Der sker jo ikke noget ved at lave om på planer. På den anden side så sker der heller ikke noget ved at fjerne alle indvendige vægge i en periode, hvis du ikke forventer stærk storm direkte på huset i den periode.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og ellers er det jo bare at lave midlertidig stabilisering.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Midlertidig stabilisering??
Er nok kommet frem til at jeg fjerne alle vægge og kommer derud af😁 hvad jeg kan læse mig frem til så burde mine vægge være gjort fast til yder vægge og til fundament men det er de ikke.
Altså hvis du er bange for at muren bliver trykket ind under renoveringen, kan du jo lave noget midlertidig stabiliserende indtil du får rejst indervægge igen.

Vil du virkelig rejse indervægge af gips som stabiliserende vægge? og hvad hvis/når spærene sætter sig?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hvordan laver man midlertidig stabilisering??
Fik st vide gips vægge med inderste lag af krydsfiner så var den stabiliserende. Der er gasbeton på 75mm nu. Smider lidt billede op i morgen af vægge og fundament opbygning 
Fibergips ( fermacel )kan indgå i den stabiliserende plade. Og så skal der kun 1 lag på hver side. Så undersøg lige den mulighed.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Opbygning inde i huset. Ligner bare ikke at det kan overføre særlig meget kraft

Huset ude fra.
Der skal forsvindende lidt til at stabilisere en lang facade, bare vægten af den gasbeton væg er jo stabiliserende når den står på gulvet. Det handler jo blot om at når vinden står på væggen skal den ikke bøje sig.

Jeg kender ikke prisen på de forskellige vægtyper men tror hvis du selv kan stable gasbeton kan det gøres billigere end gips vægge, det ville nok være mit valg til at lave sådan et hus. 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis