Jordvarmeanlæg - el drift og manglende brinetryk

Vores jordvarmeanlæg har manglende tryk på brinen og højtryksalarm - jeg er blevet foreslået at stoppe driften på anlægget indtil problemet er udbedret af en tekniker, da anlægget ikke har godt af at køre når der er alarmer og manglende tryk. Må jeg sætte centralvarmeproduktionen over til el, og uden brug af varmepumpe? Istedet for at slukke driften helt? Eller vil anlægget ved den drift være påvirket af manglende brinetryk og højtryksalarm? Eller har det ingen betydning ved el drift?

Mvh. Steffen 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må gerne sætte det over på el drift. Det betyder bare at du så kører som en ganske almindelig el vandvarmer. Hvis du så slukker jordvarmedelen, så påvirkes det ikke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 18-09-2019 16:47:36

Du må gerne sætte det over på el drift. Det betyder bare at du så kører som en ganske almindelig el vandvarmer. Hvis du så slukker jordvarmedelen, så påvirkes det ikke.

 Præcis, og det er dyrt men jo desværre nødvendigt hvis I skal i bad


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

moffen86 skrev den 18-09-2019 16:35:48

Vores jordvarmeanlæg har manglende tryk på brinen og højtryksalarm - jeg er blevet foreslået at stoppe driften på anlægget indtil problemet er udbedret af en tekniker, da anlægget ikke har godt af at køre når der er alarmer og manglende tryk. Må jeg sætte centralvarmeproduktionen over til el, og uden brug af varmepumpe? Istedet for at slukke driften helt? Eller vil anlægget ved den drift være påvirket af manglende brinetryk og højtryksalarm? Eller har det ingen betydning ved el drift?

Mvh. Steffen

 Iøvrigt. Mener du ikke lavtryksfejl? Ellers har du flere problemer end bare brinen. 


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Nej der har været højtryksalarm. Med henblik på afhjælpning, var min hensigt at prøve at rense snavsfilteret, men det jeg fjernede, som jeg troede var et snavsfilter, gjorde at der sev brine ud, således at trykket faldt. 
Har du ikke en hane sådan at du kan toppe brinen op med vand indtil du får en tekniker?
Brinen er formentlig allerede en blanding af sprit og vand, og få liter ekstra vand i slangen vil ikke ændre blandingsforholdet væsentligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis