Hvilken serieforbundet røgalarm

Jeg skal have købt nogle nye serieforbundede røgalarmer, da dem vi har, er ca. 7 år gamle og nu kan finde på at gå igang utilsigtet, selvom der er nye batterier i.
Jeg har besluttet mig for at det skal være en af disse 2 produkter. De er begge CE-mærket(typegodkendt)...så langt så godt....men er der herudover noget, som jeg skal være opmærksom på?

Røg alarm Nr. 1
Har vist ikke et navn, men ligner fuldstændig dem JO-EL laver...så sikkert samme fabrik i Kina.
Her er manualen på den: Manual

Røg alarm Nr 2.
Er fra ELworks, men bliver sikkert også produceret på en kinesisk fabrik. Har også fundet nogen der ligner, men som hedder noget andet.
Her er manualen på den: Manual 

Det er i manualen, at man kan se, at de bl.a. er typegodkendt ( CE-mærket)

Hvilken af de 2 ville I vælge, hvis I stod og skulle købe nu og her?

På forhånd MANGE tak.
Michael Larsen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Har ikke erfaring med dem du foreslår, men har selv købt nye røgalarmer i boligen.

Mine er af mrk "Housegaard origo"
https://www.proshop.dk/Smart-Home/Housegard-SA422WS-Origo-Roegalarm-2-pak/2565335
(Kan købes på flere hjemmesider, dette er en tilfældig hjemmeside med dem).

De virker fremragende! En dag kom der en del røg i køkkenet grundet en fejl under madlavning, og straks gik alle røgalarmer i hele huset igang. Derudover er de temmelig flotte at se på med deres design, hvilket jeg ikke syntes dem du foreslår er. Men hver sin smag :)


Mvh. Christian M
 

Jeg overvejer dem fra Cavius, primært pga. den beskedne størrelse (og dermed høj WAF), men også fordi de har en læk sensor i samme serie, og så virker det sammen med Google assistant.
https://www.greenline.dk/k/elartikler/rogalarm/p/cavius-tradlos-alarm-system
Når jeg kommer så langt, så skal jeg have 230v røgalarmer frem for batteri.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
De to fra JoEl (Schneider) og Elworks er fra samme fabrik i England. De fleste importører får lavet deres egne skaller med samme signalmodul. Der kan være stor forskel i rækkevidden på seriealarmer. Det er klogt at udskifte efter 5 år, da den radioaktive bestrygning mister effektivitet over tid og røgalarmen vil gå igang utilsigtet.

 

Annonce
uldal skrev den 18-09-2019 07:15:26

De to fra JoEl (Schneider) og Elworks er fra samme fabrik i England. De fleste importører får lavet deres egne skaller med samme signalmodul. Der kan være stor forskel i rækkevidden på seriealarmer. Det er klogt at udskifte efter 5 år, da den radioaktive bestrygning mister effektivitet over tid og røgalarmen vil gå igang utilsigtet.

 I dag er de fleste af den optiske type, og har dermed ikke det problem.

Lige en overvejelse omkring serie forbundne røgalarmer.
Jeg har nettop valgt ikke serie forbundne alarmer, da jeg rigtig gerne vil høre hvor i huset der er røg.
Hvis alle alarmer går samtidig, skal jeg rundt i alle rum for at se hvor der er røg.

Blot min overvejelser... :-)

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jthyge skrev den 18-09-2019 09:02:58

Lige en overvejelse omkring serie forbundne røgalarmer.
Jeg har nettop valgt ikke serie forbundne alarmer, da jeg rigtig gerne vil høre hvor i huset der er røg.
Hvis alle alarmer går samtidig, skal jeg rundt i alle rum for at se hvor der er røg.

Blot min overvejelser... :-)

 Hvis du så sover i husets underetage, og der går en alarm på overetagen, og lyden skal igennem en etageadskillelse eller flere lukkede døre, kan du så høre det? I min verden er det alfa og omega at jeg f.eks. bliver vækket når der går en alarm i et børneværelse, selvom dørene er lukkede. 

Det kommer selvfølgelig an på hvor stort/lydisoleret huset er... Samt hvor tungt man sover! 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Ja begge er optiske som en af jer gør opmærksom på. Har desværre ikke fundet nogle serieforbundne fra JO-El, da jeg kan forstå, at der er mange upålidelige optiske batteri-drevede røgalarmer på markedet iflg. flere artikler på nettet. Derfor var jeg også interesseret i, hvilken af de 2 I ville vælge. Der var en der skrev, at ELworks og JO-el bliver lavet på samme fabrik....det taler jo for ELworks :)
Ja jeg ønsker serieforbundne røgalarmer, da både vi og vores 2 børn sover på første sal......og vi sover forholdsvist tungt alle sammen :) Så er nervøs for om jeg ville kunne høre en røgalarm i stueetagen, selvom etagerne blot er adskilt af træ.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis