Hul / mellemrum vinduesparti

Vi er ved at ligge sidste hånd på hus renovering en :-) og jeg skal snart til at lægge gulv i stuen. Hvordan laver jeg hullet under vinduet mest rigtigt og pænest :-) der er ca 5-6cm mellem gulv og vinduespartiet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vælge mellem at pudse det op og male i vægfarven, eller skære et stykke træ i samme sort som gulvet.

 

Det er ikke nemt at pudse på isoleringen, og har endnu ikke haft held til at finde en stor nok liste i mahogni. Skal der laves dampspærre?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan du ikke skære et passende stykke af et gulvbræt?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er laminatgulv, så det bliver nok ikke så kønt 
Jeg ville jo nok skære det til så dækbrættet kom ind under karmtræet så det kunne nok lade sig gøre med laminatgulvet. Da jeg boede i AArhus var der en tømmerhandel ude ved Søren Fricksvej som forhandlede al slags hårdttræ, Men jeg ved ikke om den er der endnu. De IPe terassebætter  som jeg har ude ligner meget maghoni hvis det får noget olie.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mahogni-lister

https://www.kbhlistefabrik.dk/produkter/hoevlet-4-sider
Har haft lignende problemstilling - der kunne man få en panel-liste i samme decor som gulvet (Alloc) hvilket ved os gav en mere diskret overgang.
Hvis du vælger en træliste så husk at den skal overfladebehandles - ellers kommer det hurtigt til at se støvet/kedeligt ud.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også