Glasvæv efter fuldspartle

Jeg har læst mig til, at glasvæv er det mest taknemmelige at sætte op - altså at små ujævnheder ikke ses så tydeligt der...
Men hvor penippen med fuldspartlingen skal jeg være? Hvor små ujævnheder snakker vi om? Må der være bitte ujævnheder/ridser? Eller skal jeg fortsætte i evigheder med at slibe og spartle?

Ville sådan en lille ridse på knap en millimeter kunne ses?


Det har jeg aldrig prøvet før - så det kan jeg helt sikkert godt!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved glasvæv nej.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du vil helt sikkert ikke kunne se de ridser gennen gladvæv. Hvis det er glasfilt du vil sætte op, tror jeg stadig det er ok, men du vil på den anden side hurtigt kunne spartle de steder hvor der er ridser. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Med glasfilt skal du helt sikkert have slebet det ned, men glasvæv er tykkere og med indbyggede "ujævnheder" ;-)
Glasfilt kræver en totalt glat som barnenumse overflade. ALT kan ses igennem det  , men resultatet når det sidder perfekt kan ikke overgås.
Men er det glasvæv så er små revner på størrelsen med en 0,5 blyant ikke så synlige, men buler ses også tydeligt.

Det kan ikke betale sig at sjuske med forarbejdet, for det bider sig selv i halen, hvis du enten skal lave det om eller gå og kikke på "en fejl" de næste mange år.
Jeg sprang over en lille revne i filten, og tænkte at den ikke kunne ses når først der kom 3 lag maling og fodpanel... nu ser jeg den hver dag, og ærgrer mig  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det tror jeg helt bestemt du vil kunne se, især hvis sollyset kommer til at falde ind på væggen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hiph, Hvis du ikke allerede har gjort det, så lej eller køb dig en girafsliber. Den er ikke til at undvære ved større arealer. Slib med sandpapir i forskellige kornstørrelse. Til sidste slibning vil jeg bruge korn 240, så bliver det fint som en barnenumse
Jeg er helt enig med PinkHenrik, i at du vil i al evighed fortryde, hvis du sjusker med forarbejdet.
Personligt vil jeg sætte glasfilt op, og ikke det tykkere glasvæv.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Der er også en 3. mulighed, der findes noget som hedder cover it
https://www.harald-nyborg.dk/p1898/cover-it-10m-b-96cm

Personligt har jeg også valgt glasfilt og er ved at skifte mange dekader af forskelligt tapeter til glasfilt, det er et stort arbejde men det bliver fint og lækkert. pas på at der ikke kommer små sten o lign i klæberen de kan nemlig også ses selv om væggen var helt glat.
STOP STOP ......... den der cover -it fra onkel Harald holder du bare fingre fra ......
den er mega tyk og umulig at sætte op uden at samtlige , jeg sagde samtlige , samlinger ses meget tydeligt ...............
andre proff har lignende erfaringer , så nej ......... brug det aldrig ..........

og en glasvæv findes i flere finheder , fin , mellem og grov , hvor mellem er den mest brugte ....
og køb så udgaven der er forgrundet .................. alt andet vil du , og din pengepung fortryde , .....

du skal bruge virkelig meget grunder på en ugrundet væv ....

det samme gælder for en filt .......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Til g.lykke
Du skriver:" at Cover-It fra Onkel Harald er umuligt at sætte op uden meget tydelige samlinger."
Gælder det også, hvis du "lapper banerne over hinanden", og med en skarp hobbykniv skærer igennem begge baner på samme tid, og efterfølgende fjerner den afskårende strimmel inde bag ved?

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
hej igen ........... jeg må desværre sige JA .......... har prøvet at støde banerne sammen og at skære banerne sammen , og begge dele med lige dårligt resultat...............


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også