Hjælp til selv rensende tørretumbler

Vi har sådan en siemens selv rensende tørretumbler med varmepumpe teknologi, som er stoppet et eller andet sted. Vi har lige haft en teknikker ude, som ville have 4000 for at skifte bunden på den. Kan man på en eller anden måde selv rense bunden på sådan en?
Vi har sådan en siemens selv rensende tørretumbler... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
AllanE skrev den 17-09-2019 09:11:12

Mht. trykluft, så var det i mit tilfældet meget vådt i bunden, så det ville nok ikke virke. Derudover er det virkelig tæt-pakken i sådan en maskine, så der er nok ikke nogen smutveje.

Elisabeth: Maskinen kører som ny igen. Jeg har ikke taget tid på tørretiden, men displayet plejer at skrive 2 timer og det passer vist meget godt. Men mit problem var modsat inden den blev renset: Den stoppede efter få minutters drift og tørrede derfor aldrig tøjet.

Kører din da alt for længe?

 Ja, syntes nemlig min køre utrolig længe. Kan ikke huske om den har gjort det fra ny, men altså 2 timer kan min ikke gøre det på. Når jeg køre programmet som hedder bomuld og helt tørt, så starter den på 3timer, og den når at køre over 3 timer.. Langt over vil jeg påstå. Og det er heller ikke fordi den slet ikke tørre, men det bliver ikke rigtig varmt. 

Ja, der er uden tvivl mere der kan gå i stykker....men jeg synes stadig at fordelene opvejer ulemperne. Vi havde konstant kuldebro/træk i vores bryggers med den gamle tørretumbler der havde aftræk gennem væggen.

Jeg lukkede hullet i væggen med vindpap og isolering, da vi fik kondenstørretumbleren og nu har vi jævn temperatur. Derudover er energiforbruget også lavere ved tørring.

Min maskine har kørt i 9 år (børnefamilie, så den er brugt meget) og det er første gang der har været problemer. Det kostede 3 timers arbejde at rense, men nu kører den igen.

Mvh. AllanE
jhb skrev den 17-09-2019 14:54:39

Har længe gerne villet have en kondens-tørretumbler, men det ønske er droppet! :-)

 Bare lad vær med at købe en med selvrens. Vores gamle tørretumbler havde et filter i bunden man kunne hive ud og skylle igennem. Nemt. :)

Jeg har også haft en kondens-tumbler med varmepumpe og det kostede en halv kWt at tørre en maskine. Det er satme billigt. Den holdte så "kun" i 5 år til 2 personer og kostede 6000,- i anskaffelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
christiannielsen skrev den 17-09-2019 15:47:34

Jeg har også haft en kondens-tumbler med varmepumpe og det kostede en halv kWt at tørre en maskine. Det er satme billigt. Den holdte så "kun" i 5 år til 2 personer og kostede 6000,- i anskaffelse.

 Hvor længe var din om at tørre en maskinfuld? Har en idé om min er utrolig længe om at tørre. 

Det husker jeg ikke, et par timer eller noget. Men det kommer jo an på hvor vådt tøjet er. Min vaskemaskine centrifugerede ved 1400 omdr/min.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 17-09-2019 16:49:04

Det husker jeg ikke, et par timer eller noget. Men det kommer jo an på hvor vådt tøjet er. Min vaskemaskine centrifugerede ved 1400 omdr/min.

 Min ved 1600 omdr om den er virkelig sådan 5-6 timer om at tørre. Der må være noget galt. 

Så må du igang med at skille den ad. Den er alligevel ikke noget værd sådan som den bruger strøm.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.
Har en Bosch WTW86268 som varmer tøjet, men det bliver ikke tørt før efter min. to kørsler.
Hvis tøjet bliver varmet, men ikke virker særlig varmt, kan man så konstanter, at det sikkert ikke er varmepumpen, der er defekt?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis