Kompositterrasse er begyndt at give splinter

Hej forum.

Vi købte sidste år en lejlighed men en dejlig altan, der har komposit gulv. Komposit pladerne er dog begyndt at give sig, så vi river os og får splinter af pladerne, hvis vi går på altanen med bare fødder. Kan man gøre noget ved det - kan man slibe sådan nogle plader? Kan man give det olie? Eller bliver vi bare nødt til at skifte de stykker som har givet sig?

Lige et tillægsspørgsmål, synes at have læst det komposit er ret vedligeholdelsesfrit, men er der noget man alligevel skal gøre så man undgår at pladerne giver sig?
Hej forum. Vi købte sidste år en lejlighed men... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Olie eller ikke er mest af alt en smags sag....
Personligt er jeg mest til det grå look der følger med den manglende olie....

Og jo det fjerner da lidt af levetiden.. men det lever jeg fint med.. Dog foretrækker jeg Ipesom material... det holder virkelig godt, også ubehandlet.


MVH Njord
Ja det er sådan jeg ville gøre.

Start med at prøve at slibe på det og se om ikke du bliver tilfreds med resultatet. En evt olie kan du jo bare give den efterfølgende.
Jeg vil prøve om det er muligt / beds at slibe med alm sandpapir og hånden, eller en slibe svamp når det er en profileret overflade som din. Altså hverhen rystepudser eller execentersliber.


MVH Njord
njord skrev den 16-09-2019 14:48:30

Ja det er sådan jeg ville gøre.

Start med at prøve at slibe på det og se om ikke du bliver tilfreds med resultatet. En evt olie kan du jo bare give den efterfølgende.
Jeg vil prøve om det er muligt / beds at slibe med alm sandpapir og hånden, eller en slibe svamp når det er en profileret overflade som din. Altså hverhen rystepudser eller execentersliber.

 Hej njord

Forsøgte mig sidste år på at slibe. Men det er helt umuligt at slibe det ned så brædderne ikke er helt flosset. Jeg skiftede det det bræt det var værst, men problemet er større. Vil jeg kunne afhjælpe problemet ved at give det olie eller er jeg ude i at skulle skifte alle dem der er flosset?
Jeg ved ikke hvor stort arealet er, men flere gulvslibningsfirmaer sliber også terrasser.. det er måske billigere end at skifte ud?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Komposit er vanskeligt at vedligeholde med slibning når der først er flosset/nedbrudt. Komposit har en vis levetid, og så er det bedst at udskifte.

Hold øje med byggepuschernes tilbud. Sidste år havde jem&fusk sibirisk lærk af god kvalitet til en fornuftig pris.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Måske du kan vende dine brædder med bagsiden op ad, ofte er de rillede på den ene side, og glatte på den anden.
Man kan så vende dem, om man vil have glatte eller rillede side op.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis