Fjernelse af lak/maling fra glasdør

Hej! :) Jeg flyttede ind i min lejlighed for snart et halvt år siden og nu er jeg så småt bleven træt af at se på denne dør med maling på som de sidste ejere prøvede at få frisket op - det er 35mm døre så jeg vil egentlig helst bare fixe det da nye døre ville være for dyrt
Er der nogen måde jeg kan fjerne dette maling på ? Måske et produkt der kan bløde det op ?
På forhånd tak! :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du prøvet med en barberbladsskraber ???

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Velkommen på lds.
Barberblads skraber virker fortrinlig på glat glasplade. På den side som er råglas kan du måske smøre en opblanding af brun sæbe på og dække det af med køkkenfilm og tape. Dagen efter vil det være meget blødgjort. Så kan det tages af med køkkensvamp eller andet. Måske skal behandlingen gentages.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik! Tusind tak for ideen :) ! Jeg vil lige give det et forsøg med brun sæbe :) 
Rolias skrev den 15-09-2019 18:56:00

har du prøvet med en barberbladsskraber ???

 Desværre er det ikke så lige til på den side hvor det er råglas :( men vil lige prøve med det brune sæbe og lade det stå for at bløde det op :) 

Hvis du bruger den brune sæbe i fast form (krystalsæbe) burde det sidde uden problemer. Alternativt kaustisk soda og tapetklister med vitawrap over - ligesom når der skal renses stuklofter
Mine "nye" træ Dannebrogs vinduer ( fra ca. 2004 ) er malet med linolie maling. Og der har jeg fra fabrikken fået anvisning på at  der skal males ind over glasliste og ind på glasset. Noget jeg tidligere har været meget modstander af. Men det skulle hjælpe på vedligeholdelsen af gummilisten. Der bruges så efterfølgende en skraber med blad som Stanley knive. Denne er dog lavet på en måde så kniven kører 1 mm fra rammen. Det medfører så en pæn 1 mm streg ind på glasset.
MEN glasset i mit badeværelses vindue er vendt forkert efter min mening. Når det er termorude kunne den ujævne side lige så godt vende ind imod midten af termoruden så det var glat på ydersiden i begge sider. Nu vender det udad, og der har jeg dummet mig en gang i forbindelse med maling. Ja du ved hvor træls det er. Jeg tror nu jeg brugte en lige kærv skruetrækker til at skrabe det værste væk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også