Bosch condens 14-6 lunkent vand i radiator?

Vi fik her i sommer skiftet væres gasfyr til et nys Bosch condens 14-6 som vi nu skal have gang i for første gang selv.
Vi har skruet helt op for alle radiatorerne i huset og tændt for “radiator knappen” på fyret, afventet til S symbolet stoppede med at blinke i displayet, for så at skrue op for varmen til ca 45grader fremløb. Det skete der så ikke andet ved end at der kom lunkent vand i radiatorerne.
Så nu har vi skruet op til 75grader på radiatorfremløbet, men der sker ikke rigtig noget ved det 😬 temperaturen på displayet står på 33grader, ligemeget om jeg skruer op eller ned på knappen og det er stadig lunkent vand i radiatorerne.

Hvad gør vi galt? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da Jeres nye fyr både har udeføler og modulerende ydelse så vil jeg tro at det er fordi at udeføleren ikke mener at i ikke behøver højere fremløb. Fik I ikke nogen instruktion i fyret ? Ellere er der en manual her på Sanistål. https://www.sanistaal.com/da/produkter/vvs/varme/varmekilder/gaskedler-og-aftraek/c-20.30.10.10.10/1423656/bosch-condens-5000-w-gaskedel-zsb-14-6

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jo da VVS firmaet kom og efterjusterede det viste han mig en masse menuer som han stillede på og sagde så at det ikke var noget vi så behøvede at gøre mere.
Nu skulle vi bare tænde lg slukke det og gøre som jeg har gjort i dag.
Vi har alle manualer og jeg har gjort som der stod i dem 😬
Mine tanker har også gået på at det er pga udeføleren, som vores gamle fyr ikke havde.
Men hvordan kan vi justere at vi gerne vil have en højere indetemperatur, selv på dage hvor fyret åbenbart mener det er varmt nok for os? For det viste han mig ikke 🙈

Hej Josefine.
Jeg har kigget i den manual som er tilgængelig på sanistål og jeg kan heller ikke finde noget om udeføleren. jeg synes selv at det med udeføler er en underlig ting eftersom den (udetemperaturen) ikke siger noget om hvor stort varmetabet er lige nu og her, men det er åbenbart det nye sort inden for styring af varme. Der er jo nogle smede/ vvs-ere her på siden måske der er en som kender til dit fyr. Ellers må du ha fat i installatøren.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg fandt en video af hvordan man stillede på fremløbstemperaturen hvis udetemperaturen var over 20 grader, så jeg prøvede at ændre denne til en højere temperatur, hvilket gav en højere temperatur i radiatorerne.
Om det så er den helt korrekte og mest økonomiske måde at gøre det på, det skal jeg så ikke kunne sige😬 men varme fik vi da på. Så må jeg lige få installatøren til at forklare mig det korrekt her en af dagene😑

Tak for svar ellers! 🙏🏼
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis