Corian bordplade

Corian bordplade, og andre acryl typer (hvis de da er af acryl, ved det ikke). Spørgsmål.

Jeg har nogle meget klodsede piger på min matrikel. Sidst jeg lavede en bordplade til badeværelset (birke finer og rigtig hvid olie højglans) gik der ikke længe før den første hovsa var der. De farver øjenbryn med sådan noget farve der er semi permanent. Men så kommer man lige til at klatte lidt på pladen med det sorte stads. Mit spørgsmål går på, hvordan er alle de nye acryl typer mht. at modtage neglelak, farve osv ?. Er det til at få af igen ?. Lever nogen med en plet der bare er der for evigt ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Acryl, er det ikke kan jeg se på nettet, men noget composit med harpiks.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
....kommer an på - original Corian er et varemærke der består af 1/3 acryl + 2/3 mineralsk tilsætning - der er flere typer som alle kalder sig det samme.

https://www.bolius.dk/valg-af-ny-koekkenbordplade-17998

Corian og lignende produkter + laminater er meget modstandsygtige overfor farvepåvirkning som du nævner og tåler kortvarig påvirkning med acetone - hvis det ikke kan opløse det ville jeg tage det fra mine børn ;-)

Derudover er rustfrit stål er nok det mest modstandsdygtige overfor farvepåvirkning men WAF på det materiale er som regel ikke god.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis