Sålbænk/aluprofil på mere end 3 meter?

Hejsa

Jeg skal lave en ventileret beklædning på mim gavl,og skal montere sålbænk under vinduespartiet. Udfordringen er at det måler 310cm og de længste profiler jeg har kunnet finde "kun" er 300cm.
Er der nogen af jer, der er stødt på længere profiler?
Jeg ville helst undgå en samling, men det kan jo være det bliver nødvendigt..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ser profilet ud? Alu / RF?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Den bliver nok svær.. jeg tror du skal have fat i en smed, der kan klippe den ud af en 3M plade - på skrå, so den bliver det ønskede mål.. men det bliver en anden pris, end standardprofilerne...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har flere gange fået sålbænke produceret i specialmål hos Profilmetal. På deres hjemmeside søgefelt skriver du sålbænk. Fåes feks beklædt med polyester i mange farver. Bare ring til dem. De er sk...søde og hurtige.

 

Tak for bud.
Jeg ringer til Profilmetal, først på ugen.. De kan garanteret svare..
Selvom det ser ud til at alle deres sålbænke leveres i 2m-stykker..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Hej hvis sålbækken må være lavet af zink kan du få den lavet hos en blikkenslager ved hjælp af en wuko bender. (nogle af de store firmaer har 5m bukker) Alternativ to stykker loddet sammen.
Lyhne. De 2 m længder er standard, men de bukker længere stykker, bla 3 m. Og de bukkede profiler kan du få i de cm du vil have.

 

uldal skrev den 15-09-2019 17:00:50

Lyhne. De 2 m længder er standard, men de bukker længere stykker, bla 3 m. Og de bukkede profiler kan du få i de cm du vil have.

 Jeps, jeg har talt med dem, og de laver længere stykker.. Det er selvfølgelig dyrere end standardstørrelser, det kan laves for, i omegnen af 800,- alt inkl. 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er ikke noget galt med at den er delt. Det er en normal løsning hvis det er større vinduer. Du skal bare være opmærksom på at de skal være sådan at de overlapper hinanden

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Den løsning nævnte den flinke mand fra Profilmetal også, han anbefalede så at lægge et overskydende af profilen under samlingen, og så støde enderne sammen, det ville give den pæneste afslutning..
Det er med i overvejelserne🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis