Forskalling på betonloft

Hej ... Jeg skal igang med at forskalle på et 50 m2 betonloft/dæk som skal beklædes med 2 lag gips. Mit spørgsmål går så på hvad jeg skal bruge til at skrue forskallingen fast med. Jeg orker næsten ikke at skulle bruge sømdybler, det er godt nok mange huller der skal bores 🤢

Jan
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har næsten ikke andre muligheder. Jo Jo der findes noget Hilti system hvor man ved hjælp af noget krudt ladning ( som en løsskuds patron ) skyder søm op i beton. Det begynder ved godt 2000 kr for maskineriet.
Hvis du har en ok borehammer så er det ikke noget problem. Du borer op igennem forskalling og hamrer plugs direkte op igennem hullet, en skrue bagefter og så et par dask igen indtil skruen mangler 10-15 mm i at være oppe, så bruges skruemaskine til resten.
Hvis du skyder det fast har du ikke nogen justerings muligheder i 1. lag forskalling. Bliver det derimod skruet fast kan skruen løsnes og der kan lægges opretnings lag bagpå forskallingfør der igen strammes på skruen.
Bruger du 2 lag forskalling så kan 1. lag skrues op med afstand 1 m. og afstand 1 m imellem skruer samt uden opretning. Det giver så ca. 1 skrue pr- kvm.
Næste lag skrues så op under med den afstand som gips plader kræver og den opretning som loftet kræver.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis