Impeller skift Mariner 15 HK 2 takt

Har en ældre Mariner 15 HK 2takt påhængsmotor, der ikke køler godt og mangler en manual, der viser hvordan man skifter impeller.
Motoren har typeskilt Mariner15C 684CS008021 made in Japan og er fra før 1994, men præcis hvornår ved jeg ikke.
Er der nogen der har en manual eller ved hvor jeg kan hente den?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for linket, men desværre går det ikke så nemt som vist. Afkobling af gearvælgerakslen inde i motorhuset er ikke så enkelt som vist, men kan lade sig gøre ved at afmontere karburatoren før man kan komme til en stift med en split, Efter at have fjernet 4 bolte der holder gearhuset med skruen kan huset løsnes og bevæges ca 5 mm, men der er fortsat noget, der holder det fast.
Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal komme videre herfra.
Jeg tror også at det er en Yamaha produceret model, men har heller ikke fundet nogen manual hosYamaha
Det ser på billedet ud til at de 2 motorer er ens
Der findes flere "brugsanvisninger" - manualer - på nettet. Prøv Google med "Mariner 15 HP 2-stroke"
Det du efterspørger er en egentlig reparationsvejledning. Dem ser man sjældent.

Finnband
Annonce
Har faktisk haft en Yamaha 15 hk i denne årgang, men det er mange år siden, så kan ikke husker presist hvordan den er at skifte empreller på, men som jeg husker skal gearforbindelsen adskilles lige over gearet.
Og det passer fint med at det er gearforbindelsen, der holder igen..
Prøv et kikke denne video, nok er den en del nyere, men mener det er det samme på de ældre modeller, ellers er det bag en oval gummiprop, et sted i benet, hvor gearet så kan adskilles.


Vi prøver igen, i morgen --
Sådan skulle motoren se ud fra 1984
Tror det er i den røde cirkel den skal adskilles, og det passer fint med det er lige over gearet.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis