UPS - Backup strøm til alarm, router mv.

Kære alle.

Håber nogle her på forum kan hjælpe.

Vi har haft indbrud. Vi har G4S alarm, men den snarrådige indbrudstyv har fået afbrudt strømmen samtidigt med at alarmen blev udløst (han har klippet en lampe ned, som har udløst HPFI-relæet). Det har resulteret i, at alarmen har skulle udføre flere hændelser samtidigt (alarmsignal, optage video, skift fra strøm til batteri og internet til gsm). Det har den ikke kunnet klare. Alarmen er udløst, men videosensorer har ikke optaget.

Jeg vil fremtidigt gerne sikre, at systemet overlever, selvom strømmen skulle gå. Jeg vil derfor investere i en UPS.

Er der nogen, som har forstand på den slags og kan komme med en anbefaling?

Jeg er ikke nærig, men tænker ikke, at det skal være noget voldsomt dyrt. Det er til vores private hjem. Optimalt vil den kunne levere strøm til indendørs- og udendørsovervågning samt vores internet i op til 10 min. Mindre kan nok også gøre det. Det skal blot køre på backup indtil tyven har forladt huset igen. Sidste gang tog indbruddet max. 2-3 min.

Det er vigtigt, at det er en UPS, hvor internet og alarm hub ikke når at opdage, at strømmen afbrydes. Skal det så være en online UPS eller er en offline tilstrækkeligt? Er der andet, sol jeg skal være opmærksom på?

Al input vil være virkelig værdsat. På forhånd tak!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
citat: "Al input vil være virkelig værdsat."
input: Endnu et bevis på at tyverialarmer ikke har nogen virkning.

Venlig hilsen
Knud
Jeg kan anbefale denne Link som jeg har brugt et par stykker af efterhånden på arbejdet. Vi bruger dem til workstations som ikke må slukke, samt til div. overvågningsudstyr. 

Elektronikteknikeren
Jeg synes at online/offline UPS spørgsmålet er ret interessant. Vidste ikke at der er forskel. Som jeg forstår det, virker offline UPS'en på den måde, at den "står klar" og først sætter ind, når strømmen er gået. Dvs. der er nogle millisekunders nedetid / klump i strømmen. Ved en online UPS kører alt strøm altid igennem UPS'en og der vil derfor aldrig være nedetid ved strømafbrydelse.

Gregeren, det ligner en "offline UPS" dén du linker til. Er det et problem i praksis, når strømmen ryger? Eller er nedetiden så kort at udstyret ikke når at slå fra?

Jeg fandt iøvrigt denne på Amazon, som også har alm. 230V stik på bagsiden.

Mvh. AllanE
Alt hvad der har en elektronisk strømforsyning, Dvs. Stort set alt elektronik i dag, har kapacitet nok til at modstå den korte indkoblingstid fra upsen. Indkoblingstiden følger endvidere en standard på markedet.
En online ups er dyr i tomgangsforbrug, og kommer kun til sin ret ved særligt følsomme kredsløb. 

Elektronikteknikeren
Annonce
powerwalker ups fåes også hos shg.dk

https://www.proshop.dk/?s=powerwalker
 Det lyder godt nok som en røver historie for at dække over mangelfuldt sikkerhedsudstyr!

Jeg har arbejdet med tyverialarmer i snart 20 år og jeg har aldrig hørt eller oplevet noget lignende. Jeg vil sige at sandsynligheden for dette scenarie er lig nul!

Er du sikker på, at din alarm er med GSM/GPRS backup? Hvis den kun kører rent ethernet afbrydes forbindelsen rigtigt nok når din router slukkes. Og det må være forklaringen på hvad der er sket. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis