Spørgsmål om selv-udskiftning af afløb på bade-værelse

Må jeg selv skifte dette L-rør (metal-røret der går ned i gulvet og er skruet på det andet rør oppe under hånd-vasken) eller skal det skiftes af en VVS-person?

Jeg vil gerne sætte et nyt afløbs-rør, med ekstra studs, på, så jeg kan tilslutte affløb fra vaske-maskine direkte til den nye studs på det nye afløbs-rør.

Jeg ved ikke hvad det sidder fast med nede ved gulvet. Det virker som noget hårdt (cement eller bare gammelt snavs?)
Hvis man må selv, skal man så spartle noget i hullet mellem rør og gulv så det slutter tæt? Og hvis ja; hvad skal man så spartle i det hul? (hvilket produkt)
Eller må der godt være åbent, som i gamle kloak-afløb?

På forhånd tak for svar.

VH
jacob.

Mig i varehus: "Dav, jeg har fået at vide, af en fag-mand, at jeg skulle købe en skrue-hammer der passer til flad-pandede nul-tomme møtrikker... Har i sådan en? ...Jeg er ikke så erfaren i gør-det-selv, hvis det gør nogen forskel på den type i vil anbefale jeg køber. Tak"
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den må du gerne skifte selv. Det ser ud som om den går direkte ned i en plastrør med muffe og gummipakning. Der skal bare trækkes plus dreje eller vippe lidt samtidig. Der skal ikke spartles, men det ville være godt med lidt silicone, så evt. spildt vand ikke går ned i gulvkonstruktionen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis den ender i et støbejernsrør, tætner du med sanitetskit. Det kunne også ligne at det er det som er brugt nu. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tusind tak for svar (og for at spare mig en VVS-regning ;) ) :)

Jeg kan se sanitets-kit er en billig omgang og passer til afløb, så jeg løber med den løsning og finder mig et nyt rør.

Skal det være metal, når det er på bade-værelset, eller må det være samme type plastic som under køkken-vasken?

Den tidligere lejlighed jeg boede i, har, som i den nye her, også plastic i køkkenet og metal på bade-værelset.

Mig i varehus: "Dav, jeg har fået at vide, af en fag-mand, at jeg skulle købe en skrue-hammer der passer til flad-pandede nul-tomme møtrikker... Har i sådan en? ...Jeg er ikke så erfaren i gør-det-selv, hvis det gør nogen forskel på den type i vil anbefale jeg køber. Tak"
Du kan få samme rør i plast og det må bruges  begge steder. 

Elektronikteknikeren
Jeg mindes ikke at have set metal rør med tud til vaskemaskine.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Plast må bruges... Alle tiders. Tak :)

Metal-rør med tud... Nej præcis. Jeg har også ledt og kan kun finde dem i plast. Det var derfor jeg lige ville være sikker på om jeg måtte bruge sådan et i stedet :)

Mig i varehus: "Dav, jeg har fået at vide, af en fag-mand, at jeg skulle købe en skrue-hammer der passer til flad-pandede nul-tomme møtrikker... Har i sådan en? ...Jeg er ikke så erfaren i gør-det-selv, hvis det gør nogen forskel på den type i vil anbefale jeg køber. Tak"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også