Honda GX 270 dør uden choker

Hej Forum

Jeg har for ikke længe siden, fået fingrene i en Honda GX 270 9.0hp. Nogle pakninger var utætte så benzin og olie løb ud af den. Anyway.. Jeg har nu haft karburator, benzintank, udstødning på motoren skilt ad. Har rengjort karburatoren i et ultralydsbad, og derefter gjort ren med trykluft. Så den skulle gerne være helt ren. Alle pakningerne i karburatoren er skiftet. Problemet ligger i, at når jeg starter motoren, kan den godt køre med choker fuldt på, men når chokeren bliver taget fra, dør motor hurtigt. Når der bliver givet gas, kører den også op og ned i gas. Har læst manualen og indstillet govenøren som den skal, men uden held. Nu har jeg bare brug for noget ekstra hjælp

På forhånd tak
Mvh Gustav
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv sådan en 9 hk, på en sneslynge, men har aldrig haft problemer, så kender den ikke i detaljer.
Men den får jo tydeligvis for lidt benzin..
Som kan skyldes tilstoppede dyser i karburator (har du tjekket alle dyser, at der er hul igennem og de er helt rene for ir/rust)
Så kan det skyldes for lav svømmerhøjde, eller at den suger falsk luft, men det burde jo ikke være tilfældes hvis du har skiftet alle pakningerne, og det hele er spændt godt til.
Tjek også lige at benzinen løber frit fra tanken, for at udelukke et tilstoppet filter, og at udluftningen til tanken er virksom.
Man kan for øvrigt købe en uoriginal karburator i Kina for ingen "penge"
Her til kr 67,16 med fri fragt..
¨Link Ebay


Vi prøver igen, i morgen --
Hej
Mange tak for svaret. Når jeg trækker benzin slangen af karburatoren løber benzinen temmelig hurtigt, så det skulle ikke været problemet vil jeg mene.

Som sagt har alle dyser været uden, og været med iultralydsbad sammen med selve karburstoren. Derefterer dyserne og alle kaviteter blæst igennem med trykluft. Så alle dyser skulle meget gerne være helt rene, også tomgangsdysen. Måske kan det godt have noget med flyderen at gøre, ved dog ikke hvordan man indstiller den.

Ift. til indsugning, ændre det ikke noget om jeg tager luftfilteret af eller på, kan derved stadig ikke køre uden choker på.

og i forhold til det med de varierende omdrejninger, så er det blev gorvenøren den er gal med ik? Fordi når jeg holder fingrene på trækpinden mellem govenøren og karburatoren, (så den ikke køre frem og tilbage) så køre den uden op og ned i omdrejninger.

Hej Gustav
Lyder som et problem jeg havde i nedenstående tråd. Løsningen for mig blev at justere blandingen federe

https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/226436/s/plaeneklipper-a-motor-hakker

Hej igen forum

Efter at have glemt at lukke for benzin ventilen i et stykke tid samt justereret på en skrue på karburatoren, så motoren ikke længere op og ned i omdrejninger, så det jo godt. Men motor går stadig ud med det samme, når choker bliver slået fra. Kan stadig ikke finde ud af hvorfor den går det. Honda GX 270.
Ja som Silas skriver, kunne det jo være du kan skrue op for blandingen.
Er gorvenøren styret af olie, så tjek lige oliestanden..


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hej Je_ns
Nu bliver jeg helt i tvivl. Hvor præcis skruer jeg op for blandingen? Troede kun skruen på siden af karburatoren styrede tomgangs omdrejningerne?
Hvad er det præcis chokeren gør? Åbner den ikke kun det først spjæld, så mere luft kan komme ind i resten af karburatoren?
Nu kender jeg ikke din model motor, men har før set at der er flere skruer at justere på.
Gør vhokeren ikkeblandingen federe ved at lukke af for luften? Dvs, hvis motoren går ud tyder det på at blandingen generelt er for mager
Blandeskruen er den lille kærvskrue, med en fjeder på, prøv at skru den forsigtig i bund, og så skru den 1½ - 2 o/m ud, og finjuster så derfra.

Vi prøver igen, i morgen --
Hejsa

Igen ingen held denne gang, øv... jeg har prøvet at ændre på blandeskruen, men kan simpelhem ikke få den til at køre uden choker på. Jeg har også prøvet at sprøjter startspray ind fra alle sider, for at se om den stiger i omdrejninger, men kan ikke finde en utæthed hvor den suger “falsk luft”. Benzintanke er heller ikke problemet (da der jo kan ske vaccum i tanken hvis der ikke er udluftning i toppen. Hvad i al verden kan det være. Skal jeg tage nogle billeder, måske det vil hjælpe jer = til at hjælpe mig😁👍🏽
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis