Vandhane drypper - men kun når der bruges vand andre steder!

Vi har et Damixa Venus blandingsbatteri i køkkenet som drypper ret kraftigt når der bruges vand andre steder. Fx når der vaskes hænder i badeværelset eller når vaskemaskinen tager vand ind. Ellers drypper det ikke.

Hvad er det lige der sker, og hvordan fikses det?

En anden ting er at når man bruger vand på normal vis, siver der vand ud der hvor vandhanen kan drejes. Er der en pakning derinde der skal skiftes?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Der sidder formentligt skidt i ventilen. Skil den ad og blæse den igennem eller stik noget ståltråd ind for at løsne evt skidt. Kender ikke din model.

2. Jeg formoder du taler om en tud der kan drejes. Ja der er en pakning i sådan en og den er formentligt også slidt. Husk når du udskifter den at smøre den med glidemiddel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1. ja, men formentligt pga manglende tryk, da trykket er størst når hanerne er lukket. Det burde løse sig hvis du får fjernet evt skidt. Hvis det ikke er det, må du tage lidt fotos og give flere informationer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Trykket fra vandet presser oven på ventilsædet og holder det tæt. Falder vandtrykket vil den dryppe eller løbe let.
Undertegnede har selv skiftet et velfungerende armatur, fordi smeden havde glemt at fortælle, at han havde lukket for vandet og mit armatur i køkkenet derfor begyndte at løbe (lørdag formiddag to timer før jeg skulle i lufthavnen).
Derfor er jeg enig med de to andre i, at du har et problem med skidt i rørene, der gør at dit vandtryk falder for meget, når der er forbrug på.

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis