Trægulv med bule

Hej.

Jeg overtog et hus i december sidste år, det er et hus fra 61.
Jeg bøvler en del med for høj luftfugtighed. Den er som regel på de 65-70 %. Og har egentlig hele tiden gjort det. Lufter ud 3 gange om dagen, tørre ikke tøj inde og emhætten er tændt når der laves mad. Jeg har en ventilator på badeværelse, som selv starter, men pt kører den i døgndrift. 
Nu har jeg så opdaget at der er kommet en ret stor bule på stuegulvet 😢
Jeg har sat en affugter igang, og varmen er tændt over det hele, jeg har pt 22 grader i hele huset.
Spørgsmålet er om bulen forsvinder med tiden og luftfugtigheden er kommet ned.. eller hvad gør jeg?

Håber nogle kan hjælpe 🙏🏼
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige på denne årstid er det allersværest at holde fugtigheden nede, jeg har også næste 70% RH i det nordvendte rum. Så snart jeg sætter varme på så falder den igen, men det gør jeg ikke endnu. Men du har jo varme på, så det lyder lidt mærkeligt. Kan du ikke lægge et billede op af gulvet? Hvad er der under gulvet?
Mange tak for dit svar.
Okay jeg satte så faktisk også først varme på igår, da jeg opdagede bulen 😖 men havde håbet den ville være væk Idag
Der er krybekælder under gulvet.. man kan desværre ikke se bulen på billedet, men det fylder ca alt hvad man kan se her.. 
Er der udluftninghuller til din krybekælder?
Stigmand skrev den 12-09-2019 18:55:40

Er der udluftninghuller til din krybekælder?

 Ja, der er 2 på hver side. 

Christian M skrev den 12-09-2019 18:59:13

Har du ejerskifte forsikring? Stod der noget i tilstandsrapport?

 Ja, jeg har tegnet en ejerskifteforsikring. 

Der er en k3 på ventilation til krybekælder:
Ventilationsriste i sokkel er generelt placeret tæt på terrænniveau.
Note: Der er risiko for indtrængning af overfladevand eller for ringe luftskifte, som kan medføre skader i gulvkonstruktion over krybekæder.
Men huset ligger på en bakke. 
1. Er det ikke et klikgulv? Hvis det er monteret uden min 10 mm til væg, kan der ske det, der er sker for dig.
2. Selvom du bor på en bakke, er der fugt i jorden alligevel. Hvis de udluftningen rigtig tæt - eller har været, kan der faktisk trænge overfladevand ind. Samtidig, hvis hullerne holdes lukket 9m vinteren, sker der ingen udluftning.
3. Prøv at kontakte er firma med inspektionskamera. De kan checke krybekælderen.

 

Hvad har du gjort for at udbedre K3'eren for ventilation ristene og ventilation i krybekælderen?

Hvis du har siddet den K3 overhørig, beder du selv om problemer, uanset om huset ligger på en bakke eller ej!
Det er helt sikkert som uldal siger. Der mangler mellemrum mod væggene.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis