Olie tank . Hvor er slangen/røret?

Hej.

Sidder slangen/røret mellem olie tank og hus altid i toppen af en nedgravet olie tank? 

der er ca 20 cm olie tilbage i tanken. Og spørgsmålet er om jeg skal få suget den tør inden den hives op (i tilfælde af røret sidder i bunden og knækker mens den hives op) eller den altid sidder i toppen, så jeg roligt kan få den op og bagefter suge den tør.

Min slamsuger siger at det er nemmere for ham at suge den tør når først den er taget op. Så den løsning fortrækker jeg.


Patrick
Hej. Sidder slangen/røret mellem olie tank og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja en skærebrænder er nok ikke lige sagen.
Sørg for at få udluftet tanken. Brug evt. trykluft eller lignende, gammel luft skal udskiftet. Jeg brugte derefter en bajonetsav.
Nu er der også det at fyringsolie har et flammepunkt på godt 40 grader. Det vil sige at der ikke, alt andet lige, er brandbare dampe tilstede i tanken. Hvis man f.eks. smider en brændende tændstik ned i en spand med fyringsolie, der f.eks. kun er 20 grader, sker der kun det at tændstikken går ud.
Øv. Har kun en vinkelsliber. Så må jeg jo ud og få skaffet en bajonet sav.  

Patrick
Hvis du har en stiksav, kan den også med den rette klinge bruges.

Vi prøver igen, i morgen --
Det har jeg heldigvis. Ganske vidst kun en billig en fra jem og fusk. Men den skal jo trods alt bare kunne skære et stort nok hul til den kan suges tør. Så kan jeg gå amok med vinkelsliberen bagefter. 

Patrick
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis