Olie tank . Hvor er slangen/røret?

Hej.

Sidder slangen/røret mellem olie tank og hus altid i toppen af en nedgravet olie tank? 

der er ca 20 cm olie tilbage i tanken. Og spørgsmålet er om jeg skal få suget den tør inden den hives op (i tilfælde af røret sidder i bunden og knækker mens den hives op) eller den altid sidder i toppen, så jeg roligt kan få den op og bagefter suge den tør.

Min slamsuger siger at det er nemmere for ham at suge den tør når først den er taget op. Så den løsning fortrækker jeg.


Patrick
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt går rørene ned i toppen af olietanken, når det er en jordtank.
Du må også godt bare få tømt/rengjort tanken, og fylde den med sand...

Vi prøver igen, i morgen --
Røret må nødvendigvis sidde i top. Bare tænk en læk på røret vil betyde at tanken tømmes ud i jorden. Men det er jo lovligt at tømme den og derefter fylde den med sand og proppe den af.
Nå der var je-ns hurtigere

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for svar.

Den skal op på grund af ny indkørsel.

Håber at der er nogen der kan bekræfte at den altid sidder i toppen. Da det eller er lidt af et sats bare at håbe den ikke er i bunden. 

Patrick
Hvis du graven den fri i toppen, burde der komme 1-2 kobberrør frem.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar kovas

Du har ret. Det må sidde i toppen. Kan godt se at det ville være noget rod i bunden hvis den lækkede

Patrick
Røret/rørene mellem tank og hus sidder altid i toppen, på en nedgravet tank. Det er kun for "kældertanke" at det sidder i bunden.
Jeg skar et stort hul i tanken, så var det meget nemmere at spule tanken. Efterfølgende kunne Jernhandleren nemt se at tanken var rengjort, Jernhandleren kan nægte at tage tanken hvis den ikke er beviselig rengjort, spuleattest eller synlig rengjort.
Efterfølgende sendte jeg ovennævnte foto, samt foto af tom tankgrav. som viste at der ikke var olie hvor tanken havde ligget, til kommunen for afmelding. Kommunen kan ligeledes klart se at tanken ikke kan genbruges. Kommunen fjernede herefter den tekniske installation, tanken, fra BBR.
Tak for det meget udførlige svar gsh

Kom jern handleren og hev den op? Og hvad betalte du for det? 

Patrick
En ven tog tanken op med en stor lastbil kran, ca 14 meter fra fortov, gratis. Naboen tog tanken med på arbejde, hvor der var en spuleplads, med olieudskiller, derefter blev den smidt i jernbunken. Da Jernhandleren kom, for at tømme bunken, så han lige ned i tanken, den ser nydelig rengjort ud, den snupper jeg også med.

Før vi kom i tanke om ovennævnte løsning, havde jeg også forespurgt hos en slamsuger, pris ca 2.000,00 kr. Det endte op med at det kostede 0,00 kr. Det kan vist ikke gøres billigere. 

Sørg for at få slettet tanken fra BBR, så undgår du evt. bøvl ved et evt. senere salg af huset.
Hvis du vælger at skære hul i tanken, så brug en metode der ikke kan frembringe en eksplosion.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis