Fra radiator til gulvvarme

Hej

Håber i kan hjælpe med om dette er en god idé.
Jeg ejer en lejlighed på 1 sal, som jeg skal til at renovere. Lejligheden er meget kold om vinteren på grund af radiatoren står ved indervæggen, og der er kuldenedfald fra vinduerne. Derfor tænkte jeg om jeg kunne nedlægge de radiatorer der er i lejligheden og da jeg alligevel skulle have nyt gulv som jeg havde tænkt mig at ligge ovenpå det gamle plankegulv, ville det så være muligt at ligge gulvvarme i samme omgang eller ville det være en større process? Kan man overhovedet det ovenpå de eksisterende plankegulve? eller skal alt brydes op.. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En meget dårlig ide , da du vil give din underbo gratis loftvarme som du skal betale , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Problem er jo at der sikkert ikke er plads til noget videre isolering nedad imod underbo. De får så næsten 1/2 glæde af den varme du pøser ud under gulvet.
Så løsningen må være at flytte radiator hen under vindue. Det vil nok kræve at det gamle gulv tages op for at få plads til rørene. Det gamle gulv kan måske lægges ned igen og bruges som underlag for nyt gulv, men det kan du bedst selv se.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja okay det var da vidst godt jeg spurgte herinde inden jeg bare fik det lavet.. Tak for svar, jeg ringer til en vvs'er imorgen og hører hvad han skal have for sådan en opgave..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis