230 eller 400V?

Hej
Med sådan en typeplade her, kan maskinen så både køre på 400V og 230V? Der er nemlig ikke kommet 400V frem endnu til værkstedet.

Hvis 230V, hvor meget nedgang i effekt må man forvente?

Hej Med sådan en typeplade her, kan maskinen så... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Tilbage til det oprindelige emne - har fået en bænksliber på billedet herunder, men kan den koples til 230V 1 fase med en kondensator?

Vh, Silas
Lidt svært at se ledningerne i klemmekassen, men jeg synes ikke det ligner den kan køre 230 volt.
Som jeg ser det er feltet for trekant kobling, også tomt, på typeskiltet.

Vi prøver igen, i morgen --
Billedet viser, at der kun er ført tre ledninger ud til tilslutningen, så stjernepunktet er forbundet inden i motoren. Det betyder, at motoren kun kan forbindes til 3* 380/400V.

fase
Det er et 4-leder kabel: 
Brun på PE
Blå, brun og sort til hver af de ledninger der fortsætter ind i motoren.

Hvis den ikke umiddelbart kan konverteres til 230V så har jeg enten tid til at sætte den i stand eller også må den blive til en julegave :-)
Du kan ikke selv bygge den om, så enten få den bygget om, hvilket ikke kan betale sig, eller få installeret 3 faset strøm, der hvor den skal bruges. Jeg ville skrotte den.

fase
Takker for svarene. Som altid brugbare :-)
Der er 3 faser i ejendommen allerede, blot ikke trukket til værkstedet endnu, men der er en ledig gruppe 3*16A i tavlen og mest et spørgsmål om at få gravet en rende. Indtil da kan den gamle låne den - han har nemlig 400V i værkstedet allerede.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis