Gulv til udestue

Hej
Jeg skal til at lægge gulv i min udestue. Undergulvet består af novopan gulvspånplader. Hvad ville i anbefale at lægge? Jeg har hørt at laminatgulv er no go til uopvarmede udestuer. Jeg ville gerne lægge terassebrædder, men der er kun 3 cm op ti ldøren, så der er desværre ikke plads.
Har I nogle gode forslag til hvilket gulv jeg skal vælge?
Jeg har tænkt på træfliser som dem her..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb da gulvbrædder i 22 mm med fer og not.

 

Hvad f.eks. tag har du? Hvor varmt får du, i udestuen, en varm solrig sommerdag?
Hvor koldt vil der blive en vinternat?
Hvis du får meget varmt , i udestuen, f.eks omkring 40 gr. eller mere, skal du regne med at træet udtørre meget.
F.eks. et parketgulv vil hurtigt blive til løst mosaik.
Ved ikke hvor koldt der kan blive, men der kan ihvertfald blive meget varmt når solen står på.  Det er et uopvarmet rum, så der kan nok også blive meget koldt.
Ville de træfliser jeg valgte være et dårligt valg.
Er de gulvbræddersom Uldal valgte være en god løsning?
Er de diffusionsåbne? Det har jeg hørt er vigtigt i sådan en udestue.
Såfremt du har Thermo tag, i sydlig retning, er dit valg fra H.N. i min optik ikke et dårligt valg.

Tidligere har jeg haft udestue med Thermo tag, i sydlig retning. En varm solrig sommerdag kunne temperaturen godt komme op på 44-45 grader.

Hvordan gulvbrædder i 22 mm med fer og not vil være efter en varm sommer, skal jeg ikke kunne sige, men jeg ville ikke tage changen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis