Mørtel på nye kpk træ/alu vinduer

Jeg har lige fået nye kpk træ/alu flag vinduer. Både glarmesteren og muren sagde man godt kunne bruge mørtel fuger også selvom de blev fuget ud til alukanten. Hvad er jeres erfaring må mørtel ramme alurammen? Jeg bliver i tvivl når jeg læser anvisningen. 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan man ikke være i tvivl. Der må ikke komme mørtel på alurammen. Men det er faktisk noget svært at fuge sådanne vinduer ordentlig da fugen skal ligge inde bg alurammen. Så mit bedste råd er at anvende asfalt imprægneret skum fugebånd, også kaldet ilmo bånd. Husk at det udvider sig ret hurtigt hvis det er for varmt. Så skulle der komme en periode nu med " Indian summer " så kan då lægge båndet i køleskab inden montering. Så får du lidt mere arbejdsro.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du må gerne fuge til forkant alu i sider og top - og det er også det de skriver. I bunden er det korrekt, at fugen skal være tilbagetrukket, for ventilation og så evt kondens bag aluen, kan løbe bort.

Har du overvejet en grå gummifuge og herefter blæse sand på fugen. Det kan få den til at ligne en mørtel fuge til forveksling. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis